הקלה לד"ר ג'קי סרוב: יוכל לשוב לנהל את חדר המיון באיכילוב

כך קבע ביהמ"ש המחוזי בפ"ת, שביטל את פיטוריו של סרוב מתפקידו במסגרת הליכים משמעתיים שנוהלו נגדו לאחר שהורשע בקבלת שוחד מאסי אבוטבול

ד"ר ג'קי סרוב, הרופא הבכיר שהורשע בקבלת שוחד מאסי אבוטבול, רשאי לחזור לעבודתו כמנהל חדר המיון בבית-החולים איכילוב - כך קבע הבוקר (ג') בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, שביטל את פיטוריו של סרוב מתפקידו במסגרת הליכים משמעתיים שנוהלו כנגדו לאחר הרשעתו.

השופטת נגה אהד קבעה כי "עבירת השוחד שעבר ג'קי סרוב עונה לייסוד העובדתי הנדרש לקיומה, אולם מדובר לשיטתי ב'עבירה במערומיה', כאשר 'המלבוש' חסר. באמרי 'מלבוש' כוונתי היא לכיעור הנלווה לעבירת השוחד בדרך-כלל... הרצון להתעשר, תאוות-הבצע, ניצול מצב מצוקה וקיומה של 'רפואה שחורה' - מצב בו רופא מנצל את מצוקת החולה החלש - כל אלה לא התקיימו בענייננו".

עבר נקי

ד"ר סרוב הורשע לפני למעלה משנתיים בקבלת שוחד מראש ארגון הפשע אסי אבוטבול תמורת קידום הטיפול בו בבית-החולים, ונשלח ל-15 חודשי מאסר בפועל.

בערעורו טען סרוב כי אכן קיבל לידיו כסף ב-3 הזדמנויות שונות, אך לטענתו לקח את הכסף משום שפחד מאבוטבול. בית המשפט המחוזי קיבל את הערעור, המתיק את עונשו ושלח אותו ל-6 חודשי עבודות שירות בלבד.

לאחר שנגזר דינו נפתחו נגד סרוב הליכים משמעתיים, ובית הדין המשמעתי של עובדי המדינה גזר עליו פיטורים לאלתר מתפקידו כמנהל חדר המיון באיכילוב, נזיפה חומרה ופסילת מעבודה במגזר המוניציפאלי למשך שנתיים.

על החלטה זו ערער סרוב למחוזי, באמצעות עו"ד נבות תל-צור, בטענה כי באיזון בין הגנה על השירות הציבורי לנסיבותיו האישיות - כמי שהקדיש את חייו לרפואה הציבורית, ולאורך 26 שנים עברו היה נקי ללא רבב - היו צריכות האחרונות להכריע לטובתו, כך שלא יפוטר ולא ייפסל מעבודה בשירות הציבורי.

המחוזי קבע כי תחת פיטוריו ייגזרו על סרוב פיטורים על-תנאי שלא יעבור עבירת שוחד בשנתיים ממועד מתן גזר הדין. בנוסף, קוצרה השעייתו מהשירות הציבורי להשעיה של 7 חודשים בלבד ממתן גזר הדין המקורי, תקופה שהסתיימה זה מכבר. בכך נסללה דרכו של סרוב חזרה למגזר הציבורי. (עמר"מ 39149-04-11).

עו"ד נבות תל-צור מסר בתגובה: "אנחנו שמחים על ההחלטה של בית המשפט להחזיר את ד"ר ג'קי סרוב לפעילות רפואית לאלתר בבית-החולים. ד"ר ג'קי סרוב הקדיש את חייו למען החולים, ולאחר ששילם מחיר אישי יקר במשך תקופה ארוכה, מקומו הוא בעבודתו הציבורית החשובה בבית-החולים איכילוב".