בעקבות הסכם מ-2002: הונה של בזן יקטן בכ-26 מיליון ד'

זאת, בעקבות הסכם שחתמה עם המדינה כשהייתה חברה ממשלתית, בנוגע לאחזקת מלאי חירום של סולר תחבורה בהיקף של 44 אלף טון

לאחר שהתריאה בתחילת חודש ספטמבר כי הסכם שחתמה עם המדינה בשנת 2002 עלול להסב לה הפסדים, מעדכנת היום (ג') בזן את ההשלכות החשבונאיות והפיננסיות של ההסכם עבורה.

נזכיר כי מדובר בהסכם שחתמה בזן עם מדינת ישראל בנוגע לאחזקת מלאי חירום של סולר תחבורה בהיקף של 44 אלף טון, אשר לא קיבל עד כה ביטוי בדוחותיה, ובגינו הזהירה בגן כי היא עלולה לרשום הפסדים בהיקף מירבי של 30 מיליון דולר.

עקב העובדה כי לפי ההסכם מחוייבת בזן למכור למדינה סולר במחיר הקיבוע, אשר עומד כיום על כ-241 דולר לטון - בעוד מחיר הספוט בשוק לסולר עומד על 900 דולר לטון - המשמעות היא שבזן תיאלץ להכיר בהפסד שהוא המכפלה של 44 אלף טון סולר, שהוחזקו במלאי, כפול ההפרש שבין מחיר הספוט למחיר הקיבוע.

לפיכך, תיאלץ בזן להכיר (לפני הטבת מס מהמדינה) בהפסד של כ-30 מיליון דולר, אשר יוביל לקיטון בהון העצמי של החברה נכון לסוף שנת 2010 בכ-26 מיליון דולר. ההון העצמי המתוקן, עם כן, יעמוד על 391.6 מיליון דולר בתום השנה החולפת, לאחר תיקון והצגה מחדש של דוחותיה לשנה זו.

על פי דיווח החברה, נזכיר, ההסכם המדובר נחתם בינה לבין המדינה בשנת 2002 - כאשר בזן עוד הייתה חברה ממשלתית - במסגרתו נדרשת בזן להחזיק במלאי החירום, "באופן שניתן יהיה לספקו למדינה או למי שהיא תורה באופן מיידי בעת תרחיש חירום". על פי ההסכם, המדינה תשלם לבזן על הוצאות ההחזקה של המלאי, וכן תשלם לה את ערכו של המלאי בדולרים במקרה של מימוש המלאי.

נכון להיום, ההסכם הינו בתוקף עד סוף שנת 2011.