הקבוצה הוותיקה ביותר בבורסה הופכת לחברה פרטית

טוטנהאם האנגלית, הנסחרת מ-1983, הודיעה כי היא יוצאת משוק המניות; הסיבה: הבורסה מקשה על המועדון לגייס סכומים גדולים הדרושים לו לבניית אצטדיון חדש

סוף עידן: טוטנהאם הוטספר, הקבוצה הראשונה בהיסטוריה של הכדורגל שנסחרה בבורסה (החל מ-1983), הודיעה כי המניות שלה יפסיקו בקרוב להיסחר בלונדון. הסיבה: מועדון הפרמיירליג טוען כי רק אם יהפוך לחברה פרטית, תהיה לו אפשרות לגייס סכומי כסף גדולים למען פרוייקטים עתידיים.

הפרויקט הגדול שאליו מכוונת טוטנהאם הוא אצטדיון חדש וגדול יותר מ"ווייט הארט ליין", המגרש הנוכחי של הקבוצה הלונדונית, שמכיל 36,230 מקומות בלבד. עלויות הבנייה של המגרש עשויות להגיע ל-450 מיליון ליש"ט. חלק חשוב מהמימון של הפרויקט, אמורה טוטנהאם לקבל באמצעות מכירת הזכויות השמיות של המגרש לחברה מסחרית, עבור כ-150 מיליון ליש"ט.

המהלך האחרון של טוטנהאם מותיר רק שלוש קבוצות בבריטניה שמוחזקות על-ידי הציבור (באופן חלקי): ריינג'רס וסלטיק הסקוטיות, וארסנל האנגלית. זאת לאחר שלפני עשרה ימים הודיעה מילוול, הקבוצה מליגת המשנה באנגליה, כי היא מתכוונת למחוק בחודש הבא את המניות שלה מהבורסה של לונדון.

2010/11 הסתיימה ברווח

בתוך כך, פרסמה טוטנהאם את הדוחות הפיננסיים שלה לעונת 2011/12. ההכנסות צמחו בשיעור מרשים של 44 מיליון ליש"ט, לסך של 163.5 מיליון ליש"ט. ההסבר העיקרי לכך הוא הקמפיין המוצלח של ה"ספרס" בליגת האלופות, שבו נעצרה הקבוצה רק בשלב רבע הגמר. העונה האירופית הכניסה לקופתה של טוטנהאם 37.1 מיליון ליש"ט.

הרווח של המועדון לפני מס, הסתכם ב-400 אלף ליש"ט, לעומת הפסד של 6.6 מיליון ליש"ט בעונת 2010/11.