שר האוצר קיים דיון חירום על מצבה של חברת החשמל

הדיון בא על רקע הפסקת האספקה הסדירה של הגז המצרי בעקבות סדרת החבלות בצינור הגז ■ שר האוצר מינה צוות שיבדוק את השלכות העניין על מצבה של חברת החשמל

שר האוצר, יובל שטייניץ, קיים אתמול (ג') דיון חירום שעסק במצבה של חברת החשמל והתמודדותה עם צורכי המשק בעקבות הפסקת אספקת הגז המצרי. בדיון השתתפו מ"מ מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, יו"ר חברת חשמל, יפתח רון-טל, ומנכ"ל חברת חשמל, אלי גליקמן ובכירים נוספים ממשרד האוצר ומחברת החשמל.

בדיון הציגה חברת חשמל את מצוקת תזרים המזומנים של החברה בכלל ואת השלכות המחסור בגז על תזרים המזומנים בפרט. יש לציין, כי מזה עשרה חודשים קיימים שיבושים באספקת הגז המצרי בעקבות פיצוצים תכופים בצינור הגז, אשר מחייבים את חברת החשמל להשתמש בדלקים חלופיים בעלות הגבוהה פי עשרה (סולר) ופי שלושה (מזוט) מעלות הגז הטבעי. לדברי החברה, מצב זה יצר עלויות נוספות בהיקף משמעותי, בגין השימוש בדלקים חלופיים.

שר האוצר, הנחה את ממלא מקום מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, להקים צוות בהשתתפות הממונה על התקציבים, החשבת הכללית והממונה על השכר, שיבחן את השלכות המצב והפתרונות האפשריים תוך פגיעה מינימאלית בתושבי ישראל במקביל לשמירה על איתנותה הפיננסית של חברת החשמל.