מד נאוטילוס נגד הכוונה להגבילה במתן הנחות

חברת מד נאוטילוס, המפעילה את הכבל התת-ימי נאוטילוס, "גלובס" נודע כי החברה משיבה מלחמה למשרד התקשורת: ביקשה הבהרות להגבלת החברה במתן הנחות ללקוחות

חברת מד נאוטילוס, המפעילה את הכבל התת-ימי נאוטילוס, משיבה מלחמה למשרד התקשורת: ל"גלובס" נודע כי החברה פנתה למשרד וביקשה הבהרות בנוגע לקריאה לשימוע שפרסם בשבוע שעבר, ובה הוא מעלה הצעות להגבלת החברה במתן הנחות ללקוחות.

ההחלטה על פרסום השימוע התקבלה במשרד התקשורת על רקע הרחבת התחרות בשוק הכבלים התת-ימיים, וכן בעקבות בקשתה של חברת טמרס טלקום, שבבעלות פויו זובלודוביץ', לקבל הגנת ינוקא עם כניסתה לשוק.

מד נאוטילוס דורשת לקבל את ניירות העמדה של הגורמים המעורבים בקבלת ההחלטה על השימוע, וכן הארכה להגשת תגובתה בנושא. זאת לאור הפרסום ב"גלובס" על ויכוח פנימי במשרד, שבמסגרתו התנגדו אנשי אגף הכלכלה והמחלקה המשפטית לפרסום השימוע והטילו ספק בצורך לתת הגנות לטמרס טלקום.

במסגרת השימוע הוצע להגביל את מד נאוטילוס לתקופת ביניים, שבמהלכה ייאסר עליה למכור מעל 50% מהתצרוכת בשוק הכבלים התת-ימיים. הגבלות נוספות שהוצעו נוגעות למחירים ולהנחות שנתנה עד כה לספקיות האינטרנט.

במשרד התקשורת מסבירים כי מדובר בשימוע בלבד ויש מקום לשמוע את עמדות המפעילים. במשרד חוששים שללא הטלת המגבלות תסוכל כניסת טמרס טלקום לשוק, כיוון שלא תוכל לגייס לקוחות ולעמוד בהשקעה.