לדור עירער: לאפשר למדינה להיתבע במקומי בתביעה של אולמרט

פרקליט המדינה עירער למחוזי על החלטת השלום שלא לאפשר לפרקליטות להיתבע במקומו בתביעת הדיבה שהגיש נגדו אולמרט בגין ראיון שנתן ל"הארץ"

פרקליט המדינה, משה לדור, עירער לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על החלטת בית משפט השלום שלא לאפשר לפרקליטות המדינה להתייצב במקומו כנתבעת בתביעת לשון הרע שהגיש נגדו ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בגין דברים שאמר עליו בראיון לעיתון "הארץ" בהקשר לפרשות הפליליות בהן נחקר.

שופטת השלום בתל-אביב, ריבה ניב, דחתה לפני כ-3 שבועות את הודעת הפרקליטות על כך שללדור ניתנה חסינות עובד ציבור מפני תביעת לשון הרע, וכי המדינה החליטה להתייצב במקומו להליך. השופטת גם מתחה ביקורת חריפה על דברי לדור בראיון.

לדברי הפרקליטות, "שגיאתה של השופטת ניב היא כפולה: הענקת ראיונות לתקשורת נכללת במסגרת התפקיד של ראשי מערכות ציבוריות, ובכלל מערכת אכיפת החוק ופרקליט המדינה. מדיניות זו זכתה להכרה עקבית בפסיקת בתי המשפט.

"שנית, בית משפט השלום שגה גם בכך שביסס החלטתו על חלק זניח מהראיון, במקום לבחון את שאלת היות הראיון חלק מתפקידו של פרקליט המדינה, וממילוי חובתו לתת מכלי ראשון דין וחשבון לציבור הרחב, כחלק מהגשמת התכלית של שקיפות שלטון החוק וזכות הציבור לדעת".