"התנהלות המדינה בעניין ערוץ 10 קומוניסטית ואנכרוניסטית"

כך אומר מנכ"ל קרן סינמה, שמעון ימין, על רקע החלטת הקרן להקפיא את החוזה מול ערוץ 10 עד שיתבהר מצבו ■ כחלון: עדיין ניתן למצוא פתרון שיאפשר את קיום הערוץ

התנהלות המדינה בכל הקשור לערוץ 10 היא קומוניסטית, אנכרוניסטית, חסרת אחריות ומעידה על חוסר הבנה מוחלט של המחוקקים באשר לאיך פועלת תעשיית הטלוויזיה - כך אומר היום (ה') מנכ"ל קרן סינמה, שמעון ימין, על רקע החלטת בעלי המניות של קרן סינמה מיום שני להקפיא את החוזה של הקרן מול ערוץ 10 עד שיתבהר מצבו של הערוץ.

"לקרן סינמה יש אמון מוחלט בהנהלת ערוץ 10, ואנו רואים יחד עמה בעיניים כלות ובצער רב כיצד המדינה, בהתנהלותה הפוגענית והאטומה, מנסה לחבל ולהרוס תעשיה שלמה, ובעיקר פוגעת במוטיבציה של צוות ניהולי מדהים, שלקח את ערוץ 10 הרבה דרגות למעלה, ולמרות המגבלות של שוק קטן בנה ערוץ נאה ומקצועי", הוסיף ימין.

עוד אמר ימין כי "ערוץ 10 לא חייב לבנקים ולו שקל אחד. כל הזרמת ההון שלו מגיע מהבעלים ומתעשיית הטלוויזיה והפרסום, מה שמגדיל אף יותר את הטרגדיה שתחול כאן אם ייסגר".

לדברי ימין, התמוטטות ערוץ 10 תוביל לקריסה של תסריטאים, יוצרים, במאים, מפיקים, משרדי פרסום ועוד ועוד.

"סגירת ערוץ 10 לא תוביל להקמת ערוץ נוסף. כלומר - אני לא רואה עוד משקיע 'פראייר', כמו יוסי מימן ואו רון לאודר, מקים ערוץ חדש רק בשביל שהרגולציה תחסל אותו. רק להקים ערוץ חדשות מאפס עולה 200 מיליון שקל", אמר ימין.

כחלון: נמצא פתרון

בתוך כך, בראיון עם רינו צרור בגלי צה"ל התבטא היום לראשונה שר התקשורת משה כחלון ואמר כי "הממשלה צריכה לאפשר את המשך פעילותו של ערוץ 10. סגירה של ערוץ 10 והישארותו של ערוץ 2 כערוץ מסחרי בודד היא לא טובה לדמוקרטיה ולא טובה ליצירה הישראלית".

השר התייחס גם להחלטה לא לדחות את תשלום החובות של ערוץ 10 למדינה, שהתקבלה בוועדת הכלכלה ותעלה להצבעה מחודשת ביום ראשון, והעריך כי ניתן עדיין למצוא פתרון שיאפשר את קיום הערוץ. "יש אפשרויות שאינן דחיית חובות", אמר כחלון.