השביתה ברכבת בוטלה; עיני ויוגב יפקחו על המשא-ומתן

(עדכון) - ההסתדרות: "השביתה ברכבת בוטלה, וההנהלה תקפיא את הפרטת התחזוקה", לאחר שעיני ויוגב דיברו הערב

כמה שעות בלבד אחרי הודעת משרד התחבורה על כך שהפרטת מערך התחבורה ברכבת תצא לפועל בתוך שבועיים, מה שגרר הודעה על שביתה צפויה מצד ההסתדרות, הודיע הארגון: "השביתה ברכבת בוטלה וההנהלה תקפיא את הפרטת התחזוקה".

בארגון מסבירים כי הדבר הוחלט בעקבות שיחה שהתקיימה הערב בין יו"ר ההסתדרות עופר עיני ויו"ר דירקטוריון הרכבת אורי יוגב. השניים החליטו לנהל מו"מ בניהולם ובפיקוחם.

קודם לכן הודיעה ההסתדרות כי החל מהשבוע הבא ובמהלכו, עובדי הרכבת יבצעו שיבושים קשים בתנועת רכבות הנוסעים של רכבת ישראל וכן ברכבות המטען, במחאה על הפרטת עבודות התחזוקה של הקרונות החדשים.

לפי ההודעה, העובדים היו אמורים לשבש את תנועת רכבות הנוסעים החל מיום ראשון בחצות לסירוגין - ביום אחד תיעצר כליל תנועת הרכבות והתחנות ייסגרו, וביום למחרת תיפתח התנועה לנוסעים והעבודה תתקיים כסדרה. כך חוזר חלילה במהלך השבוע.

ההסתדרות טענה כי ההחלטה על השיבושים התקבלה לאחר המו"מ הארוך שניהלה מול משרד האוצר וההנהלה בעניין הפרטת עבודת התחזוקה של הקרונות החדשים לחברת "בומברדייה", שלא צלח. ההסתדרות והעובדים טוענים כי משמעות ההפרטה היא הכנסת עובדי קבלן נוספים לרכבת.