"פיץ' טועה, הבנקים בארה"ב רק ירוויחו מהמשבר באירופה"

האנליסט דיק בוב מ-Rochdale Securities: "אם הבנקים באירופה יהיו תחת לחץ, אין ספק מי ירוויח במצב הזה" ■ לדבריו, לבנקים בארה"ב "חשיפה נמוכה" לאירופה מהמשוער

במקום להיפגע מהסערה הכלכלית בשווקים הבינלאומיים, הבנקים בארה"ב יוכלו בסופו של דבר להרוויח מהמשבר, כך סבור האנליסט דיק בוב (Dick Bove), במזכר שכתב היום (ו'). בוב, המכהן כסגן מחלקת המחקר ב-Rochdale Securities, תוקף את סוכנות הדירוג פיץ' שהוציאה השבוע אזהרה לבנקים הגדולים בארה"ב, כי דירוג האשראי שלהם עלול להיפגע על רקע המשבר.

בוב נתמך בטענותיו על כמה סיבות: הראשונה, כי חשיפת הבנקים האמריקניים לנכסים באירופה לא כה גבוהה; והשנייה, שהבעיות באירופה עשויות דווקא "לדחוף" משקיעים ועסקים לעבוד יותר עם המוסדות הפיננסים בארה"ב, שנמצאים במצב טוב יותר.

"יש שאלה גדולה לגבי אם הבנקים באירופה יכולים לשרוד את המשבר", מסביר בוב במזכר ללקוחותיו. "אין שאלה לגבי מי ירוויח במצב בו הבנקים באירופה נמצאים בלחץ ולא יכולים לשחרר אשראי".

באשר לחשיפה לאירופה, מציין בוב כי בנקים רבים בארה"ב מתומחרים נמוך מדי, למרות חשיפה מאד לא משמעותית לנכסים באירופה. "הבנקים מתומחרים כאילו הם באירופה. זה לא פייר. אלה בנקים אמריקנים שסובלים מהצמיחה האיטית בארה"ב, ולא מהמשבר האירופי", לדבריו.