ברצלונה-יונייטד ביום שבת? לא אם זה תלוי במנכ"ל הפרמיירליג

סנדרו רוסל, נשיא ברצלונה, רוצה להגדיל את ליגת האלופות ומאיים להתנתק מאופ"א; מנכ"ל הפרמיירליג: "זה לא יקרה, רוסל רואה את רק טובתו האישית"

סנדרו רוסל, נשיא ברצלונה, מעוניין לבצע שינויים מהותיים בלו"ז של הכדורגל האירופי. בכנס שנערך השבוע בקטאר, אמר רוסל: "אנחנו סבורים שהליגות הגדולות צריכות לצמצם את כמות הקבוצות שלהן ל-16, ומנגד, ליגת האלופות צריכה לגדול. זה יעניק יותר ימים חופשיים לשחקנים שלנו, ואנחנו מקווים שיום אחד נוכל לקיים משחק עם מנצ'סטר יונייטד ביום שבת".

חוסר התחרותיות של הליגה הספרדית, ביחד עם האפשרות להגדיל את ההכנסות מקיום יותר משחקי צ'מפיונס ליג, הם המניעים העיקריים שעומדים מאחורי הצעתו של רוסל.

הקטאלוני, שמשמש גם כסגן הנשיא של ארגון ה-ECA, התאחדות המועדונים האירופיים שמייצגת יותר מ-200 קבוצות מרחבי היבשת, אף איים להוריד את הכפפות, וטען כי קיימת אפשרות שהקבוצות האירופיות יתנתקו מאופ"א במידה והיא לא תשתף פעולה עם הדרישות האלו, ויקימו ליגה אירופית סגורה משלהן: "אם אופ"א וה-ECA יגיעו להבנות בעניין הזה, זה יהיה מצוין. אם לא, ה-ECA, תחת המטרייה של אופ"א או בלעדיה, יהיה רשאי להקים תחרות ליגת אלופות משלו".

הפרמיירליג? התנגדות מוחלטת

מי שהביע לכל הדברים האלו התנגדות גורפת הוא ריצ'ארד סקאדמור, מנכ"ל הפרמיירליג. "כל הרעיונות של רוסל רואות בעיקר את טובתה האישית של ברצלונה", אמר סקאדמור ל-CNN. "למועדונים באנגליה אין כל כוונה או רצון לשחק במפעלים האירופיים בסוף השבוע. ליגת האלופות והליגה האירופית אלו מפעלים של אמצע השבוע, וליגות מקומיות - מפעלים של סוף השבוע".

סקאדמור אף דחה את האיום של רוסל להתנתק מאופ"א ולהקים ליגה עצמאית: "ברור שיש כמה דברים שהמועדונים רוצים לשנות בליגת האלופות, אבל לא תהיה התנתקות מאופ"א. זה פשוט לא יקרה. ליגת האלופות היא תחרות פנטסטית".

ההחלטה של רוסל להתחיל להפעיל לחץ על אופ"א נובעת מהעובדה שב-2014 יסתיים זכרון הדברים בין ה-ECA לאופ"א לגבי המבנה הנוכחי של הכדורגל באירופה.