בלי קללות: פקיסטאן אסרה 1,500 מילים לכתיבה ב-SMS

החל משבוע הבא תחסומנה חברות הסלולר בפקיסטאן כל הודעת SMS אשר תכיל מילה גסה או פוגענית ■ בין היתר נכללים יותר מ-100 ביטויים הכוללים את המילים "fuck" או "ass" בהטיותיהן השונות

אם חשבתם שלהיות לקוח של חברה סלולארית בישראל זה דבר קשה, תחשבו שוב. החל משבוע הבא תחסומנה חברות הסלולר בפקיסטאן כל הודעת SMS אשר תכיל מילה גסה או פוגענית. לא מדובר בהלצה וגם לא ביוזמה של אנשי דת, אלא בהוראה פשוטה שנשלחה לחברות הסלולר ממשרד התקשורת במדינה המוסלמית השנייה בגודלה בעולם.

להנחיה החדשה והמקוממת התווספה גם רשימה של יותר מ-1,500 מילים באנגלית ובאורדו, השפה הרשמית בפקיסטאן, אשר ייחשבו מעתה כ"אסורות לשימוש במסרונים". רוב המילים הינן בעלות קונוטציה מינית, או קללות - ובין היתר נכללים בהן יותר מ-100 ביטויים הכוללים את המילים "fuck" או "ass" בהטיותיהן השונות. יחד עם זאת, לתוך הרשימה השתרבבו גם כמה ביטויים עדינים יחסית, כמו "פלוץ" או "אידיוט".

"ההוראה היא חלק מניסיונות של הרגולטור לשים סוף להודעות הספאם הנפוצות במדינה", אומרת אנג'ום נידה רחמן, דוברת חברת הסלולר "טלנור". ועם זאת, קשה להאמין שמיגור דואר הזבל הוא מה שעומד לנגד עיניהם של השלטונות בפקיסטאן. רק במדינה שבה חסומים אתרי פורנו לצד אתרים הנחשבים "אנטי אסלאמים" ניתן להסביר מדוע אסור יהיה לשלוח מעתה מסרון עם הביטוי "ישו הנוצרי".