ההסתדרות: "הנהלת הוט מפעילה טרור תעסוקתי נגד עובדים"

סכסוך העבודה בהוט מחריף: 20 מראשי ההתאגדות זומנו לבירור משמעתי לפני פיטורים לאחר שהשתתפו בהפגנה נגד הנהלת החברה

ההסתדרות הכללית וחברת התקשורת הוט עולות על מסלול התנגשות: בארגון העובדים טענו היום (א') בהודעה רשמית כי "הנהלת הוט מפעילה טרור תעסוקתי נגד העובדים", זאת לאחר שהחברה זימנה היום כ-20 טכנאים לבירור משמעתי לפני פיטורים, בעקבות הפגנה שלקחו בה חלק.

מדובר בקבוצת טכנאים הנמנים עם מובילי ההתארגנות בחברה, שערכו היום בחסות ההסתדרות שיירת רכבים שהאטה את התנועה בנתיבי איילון עד שהגיעו למטה החברה ביקום. שם, במן טקס מיוחד לתקשורת, ניפצו טלוויזיות שהוכנו מבעוד מועד, כמחאה על התנגדות החברה להכיר בהתאגדותם.

בהנהלת הוט הגיבו בהזמנת הטכנאים לבירור, בטענה כי הם השתמשו שלא כדין בקניין של החברה לצורך ארגון ההפגנה - קרי ברכבים ובטלפונים הניידים.

בהסתדרות טענו מנגד כי כל אותם טכנאים שהשתתפו בהפגנה לא היו במשמרת, וכי הרכבים שקיבלו ממקום העבודה שמורים להם גם לאחר שעות העבודה. "הרי עובד יכל לנסוע לטבריה עם הרכב של העבודה, אז למה לא להפגנה?", אמר גורם בהסתדרות.

חניטל סוויסה, מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמרה היום: "מדובר בהמשך של מסכת לחצים על מנת לפורר את התאגדות העובדים. לא יכול להיות שמיד לאחר ההפגנה שנעשתה בדרך לגיטימית, נוקטת ההנהלה באקט כל-כך קיצוני ומזמינה אותם לשימועים לפני פיטורים".

בהנהלת הוט מסרו בתגובה: "10 טכנאים התפרעו והתנהגו בבריונות מול משרדי החברה תוך הפרת חוק. החברה תמשיך להתנהל בהמשך להוראות החוק גם בעניין זה".

בהוט מבקשים להדגיש כי מדובר בבירור משמעתי ולא בשימוע לפני פיטורים.