תיקון 16: גם נגה רחמני הפעיל את סעיף ההודעה המוקדמת

זאת, כדי שימשיך לקבל את שכרו גם בחצי השנה הקרובה, מבלי שיידרש לקבל את אישור האסיפה הכללית של החברה ■ גם נמרודי ביצע מהלך דומה לאחרונה

יישום תיקון 16 לחוק החברות ממשיך לגרום לשינויים בכמה מלשכות הבכירים בשורה הולכת ומתארכת של חברות ציבוריות. ביום חמישי האחרון הודיעה קבוצת איילון ביטוח, שבשליטת לוי רחמני ומשפחתו (85.3%), על כך שנגה רחמני - בנו של בעל השליטה בקבוצה, ויו"ר החברה הבת איילון חברה לביטוח, הפעיל את סעיף ההודעה המוקדמת בהסכם ההעסקה שלו, כך שימשיך לקבל את שכרו גם בחצי השנה הקרובה, מבלי שיידרש לקבל את אישור האסיפה הכללית של החברה.

נגה רחמני - שעלות העסקתו אשתקד עמדה על 4 מיליון שקל - מעורב בימים אלה, לצד אביו, בפרשה נוספת הקשורה לשכרו מול רשות ני"ע, ובמסגרת תביעה נגזרת שהוגשה לביהמ"ש - כשהרשות טוענת שהשכר הנדיב מאוד של השניים (סה"כ 103 מיליון שקל מאז 2002) לא אושר כיאות לאורך שנים.

רחמני הבן מצטרף לרשימה הולכת וגדלה של מנהלים המעריכים כי לא יזכו לרוב שיבטיח את אישור שכרם באסיפה הכללית (רוב של בעלי מניות המיעוט, כפי שקובע תיקון 16) ולכן הם מעדיפים להיפרד מהתפקיד ולקבע את רמת שכרם לתקופת ההודעה המוקדמת, שרק לאחריה יידרשו אולי להפחית את תנאי שכרם.

לוי ונחמה רחמני לא הפעילו את הסעיף בחוזה

נגה רחמני נקט צעד זה שלא כמו אביו לוי רחמני ואחותו נחמה רחמני-סברון, שלא הפעילו את הסעיף בחוזה ההעסקה שלהם. בכך הוא מצטרף למנהלים אחרים שכבר ביצעו צעד דומה, ובראשם עופר נמרודי (מנכ"ל הכשרת הישוב), עופר אלבק (מנכ"ל טסקום), בועז משעולי ויוסף צליח (מנהלי אאורה) וקבוצת המנהלים-בעלים בחברת אמת מיחשוב - שרגא שחק, יעקב ולטר, יגאל שפר וראובן שריפט.