אקטיוויוז במו"מ להסכם שת"פ עם חברה אמריקנית

ההסכם כולל תשלום מיידי של כמה מיליוני דולרים, ויש לו פוטנציאל להכניס לחברה עשרות מיליוני דולרים נוספים

חברת Activiews, שפיתחה מחט מונחית מצלמה לביופסיה או לטיפול בגידולים בריאות, נמצאת במו"מ מתקדם לחתימה על הסכם פיתוח משותף לשיווק והפצה עם חברת מכשור רפואי אמריקנית גדולה. כך נודע ל"גלובס".

החברה סירבה להגיב לידיעה.

עוד נודע כי במסגרת ההסכם, אם ייחתם, תקבל אקטיוויוז תשלום מיידי של כמה מיליוני דולרים. בהמשך היא עשויה לרשום הכנסות נוספות שיגיעו לעשרות מיליוני דולרים, מתשלומי אבני דרך ותמלוגים ממכירות המוצר נשוא העסקה.

לפני כחצי שנה קיבלה אקטיוויוז קיבלה אישור FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) למוצר הראשון שלה, עם זאת, לא ידוע אם העסקה תיסגר סביב מוצר זה, או מוצר אחר בפיתוח.

כיום ניווט של מחט אל הגידול נעשה באמצעות צילום CT, ומעת לעת מבצעים צילום נוסף כדי להבין היכן נמצאת המחט. הטכנולוגיה של אקטיוויוז נועדה לשפר את תהליך לקיחת הביופסיה והצריבה (אבלציה) של גידולים סרטניים. המוצר הראשון מיועד כאמור לגידולים בריאות.

המוצר של החברה מחולק לשניים - מצלמת וידיאו שמתלבשת על המחט ומדבקת ייחוס המודבקת מחוץ לגוף. על-ידי סנכרון ממוחשב בין התמונה שמתקבלת מן המערכת האופטית לבין הדמיית ה-CT ניתן להבין היכן בדיוק נמצאת המחט בתוך הריאות, מבלי לצלם תמונת CT נוספת.

המערכת מאפשרת דיוק רב בביצוע ביופסיות, תוך חיסכון בקרינה. כמו-כן היא מאפשרת לצרוב ולהסיר גידולים שבעבר לא ניתן היה להסירם באמצעות מחט בלבד. בהמשך עשויה הטכנולוגיה לשמש גם לביופסיות בכבד ולפרוצדורות אורתופדיות בעמוד השדרה.

פיני גלבוע, ממייסדי חברת סופרדיימנשן שעוסקת גם היא בניווט בתוך הריאות, ויובל צוק, ממקימי חברת אודין שנמכרה ב-2006 למדטרוניק ומשמשת כיום מרכז פיתוח שלה בישראל, הקימו את אקטיוויוז ב-2006. צוק הוא כיום מנכ"ל החברה.

בעבר אמר צוק כי המוצר של אקטיוויוז מטפל במגוון רחב יותר של גידולים מאשר המוצר של סופרדיימנשן. לדבריו, האחרון מתאים יותר לאבחון ויכול לצרוב רק כ-30% מהגידולים בריאות. יצוין כי לסופרדיימנשן מכירות של כ-20 מיליון דולר בארה"ב.

אקטיוויוז היא חברה פרטית שגייסה עד היום כ-15 מיליון דולר מהקרנות עופר הייטק,7HealthVentures ואוורגרין.

אקטיוויוז רושמת מכירות של מאות אלפי דולרים ונמצאת לקראת השקת המוצר שלה בארה"ב. בימים אלה היא עורכת ניסוי שיווקי (שלא לצורך קבלת אישור) במוצר שלה בכמה עשרות חולים בקנדה.