הקריסה נמשכת: לאומי מבקש למנות לאולימפיה כונס נכסים

אולמפיה חייבת כרבע מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, הנסחרות בתשואת "זבל" ■ החברה טענה היום כי "נציגות האג"ח נתנה את ידה למהלך כינוס הנכסים"

בעוד מחזיקי האג"ח של אולימפיה, שלהם חבה החברה כרבע מיליארד שקל, מבלים בחודשים האחרונים בישיבות ארוכות וחסרות תכלית, בנק לאומי, שלו חייבת חברת הנדל"ן 15 מיליון דולר "בלבד", פועל בנחישות רבה לתפיסת נכסיה. ביום שלישי שעבר ביטל הבנק את מסגרת האשראי של אולימפיה, והיום הוא פנה לביהמ"ש המחוזי בת"א בבקשה לממש את נכסיה ולמנות לה כונס נכסים.

אולימפיה , שנוסדה על-ידי אוסקר כצנלסון, חיים גוטרמן ואלכס גור, הייתה אחת הכוכבות הגדולות של בועת הנדל"ן במזרח אירופה. החברה גייסה בקלות מאות מיליוני שקלים מהגופים המוסדיים, ונסחרה בשיאה לפי שווי של 560 מיליון שקל. היום נסחרת אולימפיה בשווי של פחות מ-10 מיליון שקל, והאג"ח שלה נסחרות ב"תשואת זבל" של אלפי אחוזים.

בנק לאומי ביקש הבוקר למנות את עו"ד רונן מטרי ככונס נכסים קבוע לחברה, מכוח השעבודים שיצרה החברה לטובת הבנק. אולימפיה, שנתנה את הסכמתה להגשת הבקשה, מסרה היום: "לצערנו, נציגות האג"ח לא בחנה ברצינות אף אחת מההצעות שהוצעו לה לארגון מחדש של חובות החברה, ומנגד לא הניחה מעולם על שולחן הצעה נגדית כלשהי להסדרת החובות.

"הנציגות ידעה שבמידה שלא יתנהל דיון רציני מול החברה, יגיע מהלך של כינוס נכסים מצד בנק לאומי, ובעצם נתנה בכך ידה למהלך זה. אנו סבורים שהנציגות פעלה בחוסר אחריות, במיוחד לאחר שגם חוות דעת של פרופ' אמיר ברנע קבעה בבירור, כי תהליך של פירוק החברה יניב להם תמורה נמוכה משמעותית מהתמורה שהיה מניב מהלך של הסדר החובות ומתן אפשרות לחברה להמשיך ולהתנהל כ'עסק חי'".

לדוחותיה הכספיים של אולימפיה מצורפת הערת "עסק חי", לאחר שהחברה צברה הפסדים של מעל 100 מיליון שקל בשנתיים וחצי האחרונות. בנק לאומי הסביר את מהלכיו מהשבוע האחרון, בהחלטת מחזיקי האג"ח להעמיד את חוב החברה כלפיהם לפירעון מיידי, וכן לאור מצבה העסקי הקשה של אולימפיה.