כור: הבנות לשיפור תנאי האשראי בהשקעה בקרדיט סוויס

החברה מדווחת על הבנות עקרוניות עם שני המלווים, סיטי ומורגן סטנלי, לחידוש ושיפור האשראי שהיא מקבלת מהם להשקעה בקרדיט סוויס: הקטנת מסגרת האשראי ומחיר היעד לפירעון מיידי

חברת כור שנמנית עם קבוצת IDB של נוחי דנקנר הודיעה היום (ב') לבורסה כי הגיעה להבנות עקרוניות עם שני המלווים - סיטי ומורגן סטנלי - על חידוש ושיפור תנאי האשראי שהיא מקבלת מהם למימון ההשקעה במניות קרדיט סוויס. ההבנות כפופות להסכם מחייב בין הצדדים.

כור רוצה להקטין את מסגרת האשראי להיקף מקסימלי של עד 500 מיליון פרנק שוויצרי, ואת שיעורי הריבית שהיא משלמת לשני הבנקים בגין ההלוואה. החברה רוצה גם להעמיד יחס חוב לבטוחה מקסימלי של 65% ולהוריד את מחיר היעד למניית קרדיט סוויס בו תהיה לבנקים זכות לדרוש פירעון מיידי, מ-14 ל-12 פר"ש. מניית קרדיט סוויס נסחרת כיום במחיר של 20.46 פר"ש, כך שכור מבקשת מחיר יעד נמוך בכ-41% מהמחיר הנוכחי.

כור דיווחה בשבוע שעבר על דוחות גרועים: הפסד עתק של 3.1 מיליארד שקל מהשקעתה בקרדיט סוויס בתשעת החודשים הראשונים של 2011. בסך הכל רשמה כור הפסד של 3.4 מיליארד שקל בתקופה זו.

בעקבות הדוחות, חברת מידרוג הוריד את דירוג האג"ח של כור ברמה אחת, מ-A1 ל-A2 באופק יציב, וזאת שלושה חודשים לאחר שהוכנסו לרשימת מעקב. במידרוג מעריכים כי "חרף הירידה החדה במחיר המניה (כ-50% מתחילת השנה), הסיכון עדיין גבוה נוכח התנודתיות הגבוהה בשוקי ההון".