פינוי-בינוי במרכז בית-שמש יוסיף 1,350 דירות חדשות

כך עולה מתוכנית להתחדשות עירונית שמעלה שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס לאישור הממשלה ■ מדובר במתחם שמצוי במרכז העיר ושכולל היום 333 יחידות דיור קיימות

פרויקט פינוי בינוי יביא לתוספת היצע של 1,350 דירות חדשות בבניינים גבוהים במרכז בית שמש. כך לפי תוכנית להתחדשות עירונית שיעלה שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, לאישור הממשלה.

אטיאס יעלה בקרוב תוכנית לפינוי בינוי במתחם ביאליק שבמרכז בית שמש לאישור ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה. מדובר במתחם שמצוי במרכז העיר ושכולל היום 333 יחידות דיור קיימות בבנייני מגורים נמוכים עם כניסות מרובות, שנבנו לפני קום המדינה במסגרת השיכון הציבורי. תחת דירות אלה, שיפונו, ייבנו 1,350 דירות חדשות בבנייה רוויה, בגובה של שמונה עד 12 קומות.

אזור התוכנית מאופיין באוכלוסייה חילונית ומסורתית ומטרת התוכנית היא להביא לחידושו של מרכז העיר ולחיזוק ההרכב הדמוגרפי של האוכלוסייה. מטרת העלאתה של תוכנית זו להחלטת הממשלה היא קבלת האישור למימון התב"ע (תוכנית בניין עיר) והטבות המס של התוכנית במסלול הרשויות המקומיות, בו הרשות המקומית היא שמקדמת את התב"ע, אחראית של השטחים והמבנים הציבוריים, ובהמשך מתקשרים הדיירים עם יזם לביצוע הפרויקט.‏

במסלול הרשויות המקומיות, משרד הבינוי והשיכון הוא שמממן את התב"ע של תוכנית הפינוי בינוי ומנהל את הפרויקט. עלות שינוי התב"ע והתכנון בפרויקט זה, במימון המשרד, נאמדים ב-2.5 מיליון שקל.

‏לדברי אטיאס, "פינוי בינוי הוא לעתים הסיכוי היחיד לשנות את איכות החיים והמגורים של התושבים והאוכלוסיות החלשות המתגוררות בשכונות ישנות. כך, משקיע המשרד כ-12 מיליון שקל בבניית היכל התרבות בעיר, שעלות הקמתו נאמדת בכ-32 מיליון שקל. כדי לשמור ולחדש את מרכז בית שמש, המשקיע המשרד מאמצים רבים בחידוש העיר הוותיקה והצערתה וכן בתוכנית זו, שתביא לבנייה גבוהה במרכז העיר המאופיינת באוכלוסייה חילונית ומסורתית. תנופת הבנייה, בד בבד עם בניית למעלה מ-1,300 יחידות דיור בעיר הוותיקה, תחדש את פניה, תיתן תנופה לעיר ותיצור בה אזורי תעסוקה. להתחדשות העירונית חשיבות רבה בהיבט החברתי, משום שהיא מאפשרת שינוי חברתי וכלכלי של אזורים ישנים במרכזי הערים הוותיקות".