"במקום לשמוח על ההצלחה של 'שלוש', עשינו ישיבת קיצוצים"

כך אומר מנהל הפיתוח של זכיינית ערוץ 2 קשת, עמי גלאם, אחרי ההצלחה המפתיעה של תוכנית הסיום של "שלוש" שהשיגה רייטינג של 36.7%

"בשום שלב של פיתוח התוכנית לא היה לנו ביטחון אם זה עובד או לא" - כך אומר מנהל הפיתוח של זכיינית ערוץ 2 קשת, עמי גלאם, יומיים אחרי ההצלחה המפתיעה של תוכנית הסיום של "שלוש", שהשיגה רייטינג של 36.7%. התוכנית, שמוגדרת בקשת דוקו-ריאליטי למרות שהיא מתבססת על עקרונות ותיקים של תוכניות שידוכים, השיגה במהלך העונה רייטינג ממוצע של 28.4%.

- בימים של מיתון, הוכחתם שאפשר לייצר רייטינג גבוה גם בלי הפקות גרנדיוזיות. אולי המסר הוא שאין צורך יותר בהפקות כמו "האח הגדול"?

"העובדה שאנחנו במיתון מעיבה על שמחת הניצחון של התוכנית. השמחה קטנה הרבה יותר, כי במקום לשמוח אנחנו בישיבות על קיצוצים עם אופציות לשחרר אנשים. הקיצוצים הם בכל התוכניות, גם ב'האח הגדול'. בכל תוכנית אנחנו נלחמים מלחמה עיקשת. אבל בסופו של דבר אנחנו עובדים בלספר סיפורים, ואנחנו עושים את זה בדרכים שונות, ו'האח הגדול' ו'שלוש' הן שתי דרכים לעשות זאת".

- "שלוש" הייתה באופן מודע מאוד לא צינית ומתקתקה. יש חשש לחזור אל תוכניות כמו "האח הגדול" אחר-כך?

"אלה הבחירות שעשינו ב'שלוש'. אנחנו מאד מאמינים בערכים של 'האח הגדול', והעניין המרכזי אצלנו הוא בשמירה על אמת פנימית של היוצרים, וזה קורה בשתי התוכניות. מעבר לזה, הניצחון הגדול הוא שזו תוכנית מקורית שלנו".

- יש התעניינות בעולם?

"יש מדינות שביקשו אופציות, אבל אנחנו מעוניינים ללכת ישר להפקה. ויש גם עניין בארצות-הברית".

לדברי גלאם, הצלחת התוכנית הפתיעה גם את אנשי הזכיינית. "התוכנית היא סוג של אנדרדוג. הלכנו על הקו הדק בין דוקו לריאליטי, הרבה פעמים התחושה הייתה 'תיעודי', אבל היו הרבה אלמנטים מהריאליטי. נתנו לבנות חופש מוחלט כדי שיקרה מה שהן רוצות. כאיש טלוויזיה, ברור שהייתי מעדיף שלסוף כולן יגיעו עם שני גברים".