בכיר בקרן המטבע: "לא פוסלים אפשרות של סיוע לאיטליה"

ראש המחלקה האירופית של קרן המטבע: "אי אפשר לחזות בשלב זה אם קרן המטבע תיאלץ להתחייב לסיוע" ■ ברלוסקוני: קרן המטבע הציעה הלוורה לאיטליה בוועידת הפסגה בקאהן לפני חודש

בכירבקרן המטבע הבינלאומית מצהיר היום (ב') על אפשרות של חילוץ איטליה, אותו גורם רשמי בקרן המטבע סירב לפסול את האופציה לפייה קרן המטבע תאלץ לספק סיוע לאיטליה.

"אי אפשר לחזות בשלב זה אם קרן המטבע תיאלץ להתחייב לסיוע", אמר לוק אווריט, העומד בראש המחלקה האירופית לניהול מדיניות גוש האירו, כאשר נשאל לגבי יישום אופצציה של סיוע לאיטליה.

ראש הממשלה לשעבר במדינה, סילביו ברלוסקוני, אמר לפני זמן מה כי איטליה סירבה להצעת קרן המטבע למתן הלוואה - הצעה שהציגה בפניה קרן המטבע בעת ועידת קאן האחרונה שהתקיימה בחודש שעבר. כידוע, קרן המטבע מציעה לפי הצורך סיוע פיננסי ומציבה את הקריטריונים ההכרחיים לקבלת הסיוע.

"ייקח זמן עד אשר איטליה תוכל לבנות אמינות והרפורמות שלה טרם יסתיימו ועד אשר לא ייושמו השווקים ימשיכו להיאבק" אמר הבכיר בקרן המטבע. "ברור שיש לוודא כי יש לנו את כמות הכספים המספיקה לפני שאנו מפיחים תקווה ובונים את האמון בשווקים", אמר במסיבת עיתונאים בבריסל.