קמהדע מדווחת: זינוק של 130% בהכנסות ברבעון השלישי

ההפסד התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-6.9 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של כ-14.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

חברת קמהדע , המפתחת, מייצרת, משווקת ומוכרת תרופות ייחודיות להצלת חיים, מודיעה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2011. קמהדע מדווחת על הכנסות של כ-135.3 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2011, גידול של 138% בהשוואה להכנסות של כ-56.7 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2010.

הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-37.0 מיליון שקל, כ-27% מסך ההכנסות, בהשוואה להפסד גולמי של כ-2.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-47.2 מיליון שקל, המהווים עלייה של 130% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-9.2 מיליון שקל, בהשוואה להפסד גולמי של 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-6.9 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של כ-14.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה דיווחה קמהדע על הפסד נקי של כ-4 מיליון שקל ברבעון לעומת הפסד של כ-16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בסוף ספטמבר היו לחברה מזומנים והשקעות לזמן קצר בסך של כ-137 מיליון שקל. השנה דיווחה קמהדע לראשונה, על צפי הכנסות לשנת 2011, והעריכה כי היקף ההכנסות של החברה ב-2011 יהיה כ-200 מיליון שקל, שיהווה גידול של מעל 250% בהשוואה להכנסות החברה ב- 2009 ומעל ל- 50% בהשוואה לאלו ב- 2010. החברה שבה ומעריכה כי תעמוד בצפי הכנסות זה.

קמהדע שבה ומעריכה כי מועד השלמת גיוס החולים לניסוי בתרופת ה-AAT באינהלציה צפוי ב-2012 וסיומו של הניסוי צפוי במהלך 2013, בהתבסס על קצב גיוס החולים והתקדמות הניסוי. בחודש האחרון ערכה קמהדע עדכון לדו"ח הביניים בניסוי הקליני הפיבוטלי שלב 2-3 של תרופת ה-AAT באינהלציה, וזאת כחלק מהיערכות החברה לקראת הגשות רגולטוריות נוספות בעתיד. העדכון מחזק את התוצאות שהתקבלו במסגרת דו"ח הביניים, שפירסמה החברה במהלך הרבעון הראשון של 2011, ומעיד על פרופיל בטיחות גבוה ועל כך שתרופת ה-AAT באינהלציה ממשיכה להדגים באופן עקבי נתוני בטיחות וסבילות (Tolerability) מצוינים.

כמו כן, מדווחת קמהדע לראשונה כי במסגרת הסכם הפיתוח והמסחור האסטרטגי לחיסון הפאסיבי (אימונו-גלובולין/נוגדן) כנגד כלבת, ה-KamRAB,שנחתם בחודש יולי השנה, הוענק הרישיון הבלעדי לצורך השלמת הניסוי הקליני, רישום, שיווק ומכירת החיסון הפאסיבי כנגד כלבת בארה"ב, ליצרנית התרופות הבינלאומית קדריון (Kedrion S.p.A). קדריון הינה אחת מחברות הביופרמצבטיקה המובילות באירופה ויצרנית תרופות מצילות חיים. קדריון, המשווקת את מוצריה באירופה, בארה"ב ובסך הכל, בכ-40 מדינות, ונמצאת בשלב של הרחבת פעילותה והשקעותיה בשוק האמריקאי.

כפי שדווח בעבר, קדריון תישא בכל העלויות שיידרשו לביצוע הניסוי הקליני שלב שלישי (Phase III) בחיסון הפאסיבי, כפי שיידרשו על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA. קדריון התחייבה תמורת הבלעדיות, לרכישת כמויות מינימום במשך תקופת ההסכם.

דוד צור, מנכ"ל קמהדע, מציין כי "אנחנו מרוצים מהגידול העקבי במכירות תרופת ה-AAT בעירוי לטיפול במחלת החוסר הגנטי בחלבון האלפא 1 אנטיטריפסין (ה-Glassia) בארה"ב, על בסיס תכנית מוסכמת עם בקסטר, ומשיתוף הפעולה עמה וממשיכים להיערך להגדלת הייצור, שצפוי להביא לגידול נוסף במכירות מוצר זה- כבר ברבעון הרביעי של 2011 ובמהלך 2012".

עוד אמר צור כי "העדכון שבוצע בדו"ח הביניים מקל על קמהדע בכל שימוש עתידי בנתונים לטובת הגשות רגולטוריות נוספות אליהן נערכת החברה. אנו גאים על כך שגם עדכון תוצאות דו"ח הביניים שב ומוכיח את הבטיחות הגבוהה שבשימוש במוצר ה-AAT באינהלציה שפיתחנו. להערכתנו, זו עדות נוספת להתקדמות בניסוי הקליני הכי מתקדם בעולם בתחום ה-AAT באינהלציה וצעד נוסף בדרך להפוך להיות החברה הראשונה בעולם שתוכל להציע לחולים תרופת AAT מתקדמת במתן באינהלציה".