הזוכים בפרסי הרדיו: רזי ברקאי, חיים הכט, שי גולדן ושרון כידון

הארבעה יקבלו את הפרסים בכנס אילת לעיתונות שייערך בתחילת החודש הבא

רזי ברקאי, חיים הכט, שי גולדן ושרון כידון יקבלו פרסים בתחום הרדיו בכנס אילת לעיתונות שייערך בתחילת החודש הבא.

אגודת העיתונאים בתל-אביב הכריזה הבוקר (ג') על מקבלי פרסי הרדיו לשנת 2011. השדרן הוותיק מגלי צה"ל, רזי ברקאי, יקבל פרס הוקרה ל"שדרן מצטיין" על תוכניתו "מה בוער", הנחשבת לאחת מתוכניות האקטואליה המובילות בישראל והמשודרת מאז 1995.

סגן עורך "מעריב", שי גולדן, והעיתונאית שרון כידון זכו בפרס על תוכנית המלל הטובה ביותר שאינה אקטואליה, "מייבשים את הביצה", המשודרת מדי שבוע ברדיו תל-אביב 102FM. התוכנית עוסקת בתקשורת ובזיקתה לענייני השעה והתרחשויות בחברה הישראלית בתחומי הפוליטיקה, חברה, כלכלה, ביטחון ועוד. התוכנית חושפת את המנגנון שמניע את תהליכי קבלת החלטות בתקשורת, ומייצרת מבט פנורמי רחב על התקשורת כחוויית חיים, כאמצעי הבעה תרבותי ופוליטי ובעיקר על השיח הישראלי ועל הנרטיבים המקומיים.

פרס לתוכנית האקטואליה הטובה ביותר יינתן ל"מדברים ברדיו", תוכנית האקטואליה היומית של רדיו קול רגע 96FM, המוגשת על-ידי חיים הכט, אביטל גונן ועמי כברי. מדובר במשדר יומי המרכז את הסיפורים העיתונאיים של מהדורות החדשות והיומנים פרי עבודתה של מחלקת החדשות של הרדיו. התוכנית מקפידה להיות קרובה לעשייה הפוליטית בערים, במועצות המקומיות והאזוריות.

פרס תוכנית המוזיקה הטובה ביותר יוענק ל"דואט" בהנחיית יורם סוויסה ברדיו דרום. בעקבות הצלחת התוכנית הוותיקה "בחצי היורם" נולדה התכנית "דואט", בה יורם סוויסה מארח את מיטב האמנים מהשורה הראשונה לשיחה אישית במיוחד.

פרס על הפרויקט המיוחד ברדיו יוענק לתוכנית "קול השלום - מפליגים בזמן" של רדיוס 100FM, בהגשת טים שפרד, גיל קציר ומייק ברנד. רדיוס 100FM הצליח לשחזר את ימי תהילתה של התחנה שהחלה את שידוריה בשנת 1973 בראשותו של אייבי נתן והתפרסה על פני שני עשורים, בהם שינתה מן הקצה אל הקצה את תרבות השידורים הרדיופוניים בארץ, עד להטבעתה מול חופי אשדוד בשנת 1993.

אות הוקרה ניתן לרדיו אקו 99FM על פעילות מיוחדת למען הקהילה ועל המאמץ המושקע על-ידי התחנה להעלות לסדר היום את תחום הסביבה ושמירתה. הפעילות הירוקה ברדיו כוללת תכניות כגון מגזין הסביבה "אקו לייף", מבזקי חדשות ירוקות, טיפים ירוקים, חגי ישראל ומועדים ירוקים, אימוץ ושמירה על זכויות בעלי חיים, מבזקי טיולים ואירועים ירוקים.

כנס אילת לעיתונות 2011, האירוע המרכזי של עולם התקשורת, ייערך זו השנה החמישית באילת על-ידי אגודת העיתונאים תל-אביב יחד עם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בין התאריכים 4-7 בדצמבר. העיתונאי שלום קיטל, לשעבר מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, עומד בראש ועדת התוכן של הכנס.

הכנס, בו ייקחו חלק כ-1,500 אנשי תקשורת מהארץ ומחו"ל, עיתונאים, שרים, חברי כנסת, אנשי אקדמיה וכלכלה, כולל 30 פאנלים בנושאים מגוונים, הכוללים בין היתר עיסוק נרחב במדיה החדשה והשפעתה על התקשורת המסורתית.