פחות מיממה לאחר הרחבת חוק לשון הרע: "קרב חתולות" בטוויטר בין בר רפאלי לעיתונאית ריקי כהן

הרשת גועשת בעקבות "חוק ההשתקה" שעבר אמש בקריאה ראשונה ■ רפאלי תהתה האם ניתן ליישם את חוק לשון הרע רק על מדורי הרכילות ■ כהן הגיבה: "ממה בנית קריירה אם לא מרכילות, צבועה" ■ בר ענתה: "מעבודה קשה, טיפשה"

אם בכל זאת חיפשתם בכל אות ופסיק איזשהו משהו טוב שיכול לצאת מהתיקון לחוק לשון הרע שעבר אמש (ב') הכנסת בקריאה ראשונה, אולי הוא נמצא דווקא בפרופיל הטוויטר של הדוגמנית הישראלית בר רפאלי, וכבר זכה לשם CatFight ("קרב חתולות") ברשתות החברתיות.

בר רפאלי, שמשתפת למעלה מ-84 אלף גולשים בטוויטר במחשבותיה ובמעשייה, צייצה לפני מספר שעות את התובנה האישית שלה לגבי התיקון לחוק המאיים על צביונה הדמוקרטי והחופשי של העיתונות בישראל: "ובכל זאת, חצויה לגבי החוק - אפשר שיהיה רק לגבי רכילות? פליז", כתבה רפאלי.

דקות ספורות בלבד עברו עד שהגיעה התגובה הראשונה מפיה של הבלוגרית ועורכת באתר סלונה, ריקי כהן, שצייצה לרפאלי בתגובה: "ממה בנית קריירה אם לא מרכילות, צבועה". רפאלי לא נשארה חייבת וכתבה לכהן בחזרה: "מעבודה קשה, טיפשה".

bar refaeli tweet
 bar refaeli tweet

בימים בהם כנסת ישראל עובדת במרץ על חוק שיאפשר לכל אחד לתבוע פיצויים בגובה מאות אלפי שקלים על הוצאת לשון הרע, גם אם התרחשה ברשתות החברתיות להזכירכם, נדמה כי כבר מונח לפנינו מקרה הבוחן הראשון להפעלת החוק המתוקן. ובכל זאת, האם בעיניה של הדוגמנית הישראלית הבכירה, בר רפאלי, הדבר היחיד שמטריד פה הוא מדורי הרכילות?

רק נזכיר כי על-פי הצעת החוק, שיזמו חברי הכנסת יריב לוין (ליכוד) ומאיר שטרית (קדימה), יגדלו הפיצויים בגין הוצאת דיבה ויוכפל פי 6 הסכום המקסימלי לפיצויים בגין לשון הרע, ללא הוכחת נזק - לרף של 300 אלף שקל.

גם אנחנו היינו חצויים, אך מכיוון שאין אנו דוגמנים, הרשנו לעצמנו לאכול את שני החצאים.