ועד העובדים האקדמאים ברש"ת הכריז על סכסוך עבודה

ועד העובדים: "רשות שדות התעופה מתנהלת שלא בתום לב ובניגוד לכללי מינהל תקין"

הסתדרות האקדמאים במדעי החברה והרוח (המח"ר) הכריזה על סכסוך עבודה בין ועד האקדמאים ברשות שדות התעופה לרשות שדות התעופה. ההודעה נמסרה למנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, ובה צוין כי העובדים יהיו רשאים לפתוח בשביתה החל מאתמול ה-21 בנובמבר 2011.

ועד העובדים האקדמאים ברשות שדות התעופה, המונה כ-150 מנהלים, מהווה את שדרת הניהול המרכזית ברשות שדות התעופה. המנהלים בחרו לנקוט בצעד זה מכמה סיבות, כאשר המרכזית שבהן נובעת מחוסר תום הלב והתנהגות בלתי מקובלת, מצד הנהלת ומועצת רשות שדות התעופה.

עוד מציינים בוועד העובדים כי סכסוך העבודה נובע מפגיעה בעבודה המאורגנת, תוך העסקת עובדים בהיקפים משמעותיים באמצעות מיקור חוץ בתפקידים מקצועיים כעורכי דין, רואי חשבון וכלכלנים. התנהלות זו נועדה לפגוע בארגון העובדים, תוך בזבוז משווע של כספי ציבור. פרט לכך מוחה וועד העובדים על התעלמות הנהלת רש"ת מדרישתם לקיים משא ומתן אמיתי עם חלוף תקופת ההסכם הקיבוצי, שהסתיים כבר בחודש יוני. בנוסף מציינים בוועד העובדים כי הנהלת רש"ת מתנכלת למנהלים ולחברי ועד, בשל פעילותם במסגרת ארגון העובדים. סכסוך העבודה הוכרז לאחר תקופה ארוכה בה נעשו ניסיונות מצד ועד העובדים להגיע ליישוב הסכסוך בדרך של משא ומתן.

נציגי ועד האקדמאים ברשות שדות התעופה מסרו כי "הנהלת רשות שדות התעופה ומועצת הרשות מאלצים אותנו להכריז על סכסוך עבודה זה. אנו מתריעים מזה תקופה ארוכה בפני חברי ההנהלה על מינויים לא ראויים לכאורה, פעולות תמוהות והתנהלות מכרזית בלתי תקינה לכאורה. התנהלות זו מעוררת בנו חששות כבדים לחוסר מנהל תקין. המנהלים ברשות לא יהיו מוכנים עוד לשתוק נוכח התעלמותה של הנהלת רשות שדות התעופה מכללי המינהל התקין ומזלזול במטרות שלשמה הוקמה והוא שקיפות ומתן שירות לציבור".

תגובת רש"ת: "הנהלת רשות שדות התעופה דוחה על הסף את טענות ועד העובדים האקדמאים ברש"ת. אמירות ועד העובדים תוך ניהול משא ומתן על הסכם העבודה אינן ראויות ורחוקות מהמציאות. תעלולים (ספינים) תקשורתיים כאמצעי לניגוח לא יקדמו את הישגי ועד האקדמאים במשא ומתן. הנהלת הרשות תמשיך לקיים דיאלוג עם ועד האקדמאים".