הברוניצקים מוכרים לפימי 12% מאורמת בפרמיה של 10%

הקרן תשלם לבני הזוג המייסדים 340 מיליון שקל עבור 12% ממניותיהם ותגיע להחזקה של 22.5% ■ הברוניצקים, שיישארו עם החזקה דומה, ישתמשו בתמורת המכירה לצמצום החוב לבנק הפועלים

בני הזוג יהודה ויהודית ברוניצקי, המייסדים ובעלי השליטה בחברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת , נכנעו ללחץ שהפעילה עליהם קרן פימי שמוביל ישי דוידי. היום הודיעו הצדדים כי הגיעו להבנות שלפיהן ימכרו בני הזוג לקרן כ-12% ממניותיהם בחברה, ויחתמו איתם על הסכם שליטה משותפת באורמת.

בני הזוג ברוניצקי ימכרו לפימי 14 מיליון מניות אורמת במחיר של 24 שקל למניה - פרמיה של 9.1% על מחיר השוק הבוקר. מדובר במחיר הנמוך משמעותית מהמחיר בו רצו בני הזוג למכור את מניות השליטה בחברה במסגרת המו"מ שהם ניהלו בחצי השנה האחרונה, הן מול פימי והן מול קבוצת הנדל"ן שיכון ובינוי. התמורה הכוללת, בסך של כ-340 מיליון שקל, תועבר על ידי בני הזוג לצמצום החוב שלהם לבנק הפועלים.

נזכיר כי במסגרת מאבק השליטה הקודם עם חברת נורסטאר (אז גזית אינק.), שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, נטלו בני הזוג הלוואת ענק מבנק הפועלים בגובה של 600 מיליון שקל לצורך רכישת מניות 7.6% ממניות החברה, במחיר שיא של 62 שקל למניה. בני הזוג, שכל מניותיהם בחברה משועבדות לבנק, צריכים היו להתחיל לפרוע את ההלוואה בתחילת 2012, וזאת כאשר אין בידיהם את מקורות המימון הנדרשים לביצוע התשלום, ויחס החוב לבטוחה ירד לרמה נמוכה של כ-1.5.

אם וכאשר תתבצע העסקה במתווה הנוכחי, יקטן החוב של הברוניציקים לבנק הפועלים לרמה של 260 מיליון שקל, בעוד שווין של יתרת המניות המשועבדות לבנק יעמוד על כ-590 מיליון שקל, כך שיחס החוב לבטוחה צפוי לעלות לכ-2.3.

ההשקעה הגדולה ביותר של פימי

לאחר ביצוע העסקה, צפויים פימי והברוניציקים להחזיק כ-22.5% בחברת האנרגיה הגיאותרמית, כל אחד. ההשקעה באורמת היא הגדולה ביותר של קרן פימי עד כה, כשלאחר העסקה הנוכחית יגדל הסכום שהשקיעה הקרן בחברה לכ-610 מיליון שקל.

בחברות עימן חתמה בעבר פימי על הסכם שליטה משותפת, נשאר המנכ"ל בתפקידו, בעוד לתפקיד היו"ר מינתה פימי את אחד מאנשיה. עקב כך, ייתכן כי עם חתימת ההסכם יפנה היו"ר הנוכחי, אבנר שחם, את מקומו, ופימי תמנה לתפקיד איש מטעמה, בנוסף לדירקטורים נוספים שהיא תמנה. כאמור, שני הצדדים הגיעו להבנות על מתווה העסקה, והיא אמורה להיחתם באופן סופי עד סוף השנה.

מבחינת פימי, ההגעה לשליטה משותפת בחברה הייתה המטרה מתחילת המו"מ לשיתוף פעולה בין הצדדים, לפני כחצי שנה. לאחר שלא הצליחה להגיע להסכמות עם הברוניצקים, בעקבות פערי מחיר, החלה פימי לנקוט צעדים אקטיביים על מנת ללחוץ עליהם להגיע להסכם שליטה המשותפת.

בחודש שעבר החלה פימי לרכוש מניות בשוק, ולאחר מכן חברה לנורסטאר, וחתמה עמה על הסכם לשיתוף פעולה, במסגרתו מכרה לה נורסטאר רבע ממניותיה באורמת, בתמורה ל-110 מיליון שקל. זאת, לאחר שנורסטאר כבר הפסידה, בפועל ו"על הנייר" כ-600 מיליון שקל בגין השקעתה באורמת.

לפימי ישנה תוכנית עבודה מסודרת לגבי האופן שבו ניתן להשביח את החברה, וזו כנראה גם הסיבה שבגינה נחתם ההסכם עם נורסטאר, שמקווה כי כניסת פימי לחברה תביא לשיפור בתוצאותיה העסקיות, ותעזור לה להחזיר חלק מההפסדים.

מהלכיה של הקרן, שבינתיים גם חתמה על הסכם הצבעה עם חברת הביטוח הפניקס והגיעה לשליטה אפקטיבית בכרבע ממניות אורמת, הוציאו למעשה מהמשחק גורמים אחרים שהיו עשויים להתעניין ברכישת השליטה בחברה, מה שלא הותיר הרבה ברירות לברוניציקים.

עם פרסום הידיעה היום, עברה מניית אורמת תעשיות מרידה של 1.3% לעלייה של עד 5%; בהמשך יום המסחר, נראה כי המשקיעים הבינו כי בכך תם למעשה מאבק השליטה בחברה ,ופימי אינה צפויה עוד לרכוש מניות נוספות בשוק, מה שאומר שהמניה תחזור להיסחר בהתאם לתוצאות פעילותה. כך, את יום המסחר סיימה המניה בירידה של 4.8%.

בשבוע שעבר פרסמה אורמת תעשיות את דוחות הרבעון השלישי שלה. הרבעון, הנחשב לחזק עונתית, הסתיים בהפסד של מיליון דולר, בעיקר בשל הפסד חד פעמי בגובה 11.6 מיליון דולר. זאת, ביחס לרווח של 12.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, שבמהלכו נרשם רווח הון של 36.7 מיליון דולר בגין שערוך פרויקט של החברה בקליפורניה. מתחילת השנה הסתכם הרווח הנקי של אורמת תעשיות ב-3.7 מיליון דולר.