עורך דינה של ענת קם מבקש לקיים דיון דחוף בערעורה

קם, שהורשעה בריגול חמור ונדונה ל-4.5 שנות מאסר, תיכנס לכלא מחר ■ עו"ד בומבך: "קם עלולה לרצות תקופה ניכרת ממאסרה תוך המתנה לפסיקת העליון"

בא-כוחה של ענת קם, עו"ד אילן בומבך, פנה היום (ג') לבית המשפט העליון וביקש לקיים דיון דחוף בערעור שהגישה קם על החלטת בית המשפט המחוזי לגזור עליה עונש של 4.5 שנות מאסר בפועל. קם אמורה להתחיל לרצות את עונש המאסר מחר (ד').

"קם עלולה לרצות תקופה ניכרת מתקופת מאסרה תוך המתנה לפסק דינו של בית המשפט העליון. זאת, חרף עמדתה המשפטית כי קיים בהחלט סיכוי סביר כי בית המשפט הנכבד, בבואו לפסוק את דינה, יקל משמעותית בעונשה", כתב בומבך בבקשה.

עוד הדגיש עו"ד בומבך בבקשתו כי על-פי הפרקטיקה המקובלת בבית המשפט העליון, במקרים בהם לא מעוכב מאסרו של מורשע בפלילים נקבע מועד קרוב ביותר לשמיעת הערעור, ולכן, לדבריו, צריך העליון להיענות לבקשה.

לפני כחצי שנה הורשעה קם לפי הודאתה, בעבירות של ריגול חמור (איסוף והחזקת ידיעה סודית) וכן מסירת ידיעה סודית בלא היתר לעיתונאי "הארץ"אורי בלאו, ונגזר עליה עונש מאסר של 4.5 שנים.

בהמשך הגישה קם, באמצעות עו"ד בומבך, ערעור על גזר הדין, ובו טענה בין היתר כי העונש שהושת עליה לא מידתי, לא סביר, לא הולם את רמות הענישה ולא עולה בקנה אחד עם העובדה שהיא לא גרמה כל נזק לביטחון המדינה ואף לא התכוונה לפגוע בביטחון המדינה.