סיוה מנצלת את הקופה: השתתפה בסבב הגיוס של eyeSight

בסיוה מספרים כי זו לא ההשקעה האחרונה שהיא מתכננת לבצע, וייתכן שאף תלך על מהלכים נרחבים יותר

לאחר שצברה כמעט 140 מיליון דולר בקופת המזומנים, מעוניינת ספקית הטכנולוגיה לעיבוד אותות דיגיטליים Ceva, למנף את הביצועים באמצעות השקעות אסטרטגיות.

ההשקעה הראשונה שמבצעת סיוה , שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 680 מיליון דולר, היא ב-eyeSight, שעוסקת בזיהוי תנועות גוף להפעלת מכשור אלקטרוני.

סיוה משתתפת בסבב הגיוס השני שמבצעת eyeSight ושהיקפו 4.2 מיליון דולר. עוד משתתפת היא זרוע ההשקעות של התאגיד היפני מיטסוי.

צביקה ואיתי כץ הקימו את eyeSight ב-2004. החברה מספקת תוכנה לזיהוי מחוות גוף שמתרגמת אותן לפעילות על-גבי התקני אלקטרוניקה, כגון טלפונים ניידים, טלוויזיות ומחשבים.

על-פי נתוני IVC, החברה גייסה עד כה 4 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים שכוללים את פרופסור אלי טלמור והיזם והמשקיע רמי ליפמן.

בין לקוחותיה נמצאות Hisense הסינית, שתטמיע את הטכנולוגיה בטלוויזיות החכמות שהיא מייצרת, ופאנטק הקוריאנית שמייעדת את הטכנולוגיה לטלפונים חכמים.

באחרונה מנסה סיוה לפרוץ מחוץ לשוק הטלפוניה, שבו היא מחזיקה ב-41% מהתשתית הטכנולוגית שעליה מבוססים המודמים בטלפונים (Baseband). הרחבת הפעילות מתבצעת על-ידי אספקת יכולות עיבוד תמונה וקול למעבדי האפליקציות, שרלבנטיים לטלפונים חכמים, טאבלטים והתקני אלקטרוניקה שונים.

"הכניסה לפעילות במסגרת מעבדי האפליקציות מחייבת אותנו להיות אקטיביים מבחינת השקעות", אומר יניב אריאלי, סמנכ"ל הכספים של סיוה.

לפי הסכם ההשקעה, תשולב הטכנולוגיה של eyeSight במעבדי סיוה שמיועדים לעיבוד תמונה ווידאו.

לדברי ערן ברימן, סמנכ"ל השיווק של החברה, ההשקעה נדרשה כדי שבצד השני "תהיה התחייבות לספק תוכנה לטכנולוגיה של סיוה, וזה שת"פ הרבה יתר חזק מבחינתנו".

עבור סיוה, המדובר בהתנסות חדשה לגמרי. לדברי אריאלי, זוהי לא ההשקעה האחרונה שהחברה עתידה לבצע, ואף ייתכן שסיוה תבצע מהלכים נרחבים יותר.

"אם נראה שאנחנו מצליחים להגדיל את ההכנסות באמצעות השת"פים האלו, אנחנו לא שוללים גם קניית חברות שמספקות פתרונות". בחברה מתעניינים בטכנולוגיות שרלבנטיות לזיהוי תמונה וקול ומשמשות ליישומים שונים.