כך מחברים בין המארגנים והמשתתפים בכנסים

האפליקציה של Bizzabo מאפשרת לבאי כנסים למצוא שותפים עסקיים פוטנציאלים ■ "מיליוני אנשים הולכים לכנסים עסקיים ורובם בעלי סמארטפונים וחברים ברשתות חברתיות - החלטנו לחבר בין כל הדברים"

ערן בן שושן (מנכ"ל), אלון אלרואי (סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק) ובועז כץ (סמנכ"ל טכנולוגיות) ניסו להקים סטארט-אפ סביב רעיון דומה לחברת airbnb המצליחה, שמציעה פלטפורמה אינטרנטית להשכרת חדרים ישירות מאנשים שונים ברחבי העולם.

כדי לקדם את הרעיון, כיתתו השלושה את רגליהם בין כנסים שונים כדי למצוא יזמים, יועצים ומשקיעים שיוכלו לעזור להם. אבל כמו כל מי שהיה אי פעם בחייו בכנס, גם הם הבינו עד כמה השיטה הנוכחית של נטוורקינג בעייתית, ועד כמה קשה למצוא עמיתים מהתחום שלך בין עשרות, מאות או אלפי המשתתפים.

הקושי למצוא את האנשים הרלבנטיים באותם כנסים גרם לתפנית חדה בעלילה של השלושה. "עשינו שינוי של 180 מעלות והתחלנו לחקור את נושא הנטוורקינג וכך נולדה Bizzabo", מספר אלרואי. "מצאנו שרק בארה"ב יש כל שנה כ-200 מיליון איש שהולכים לכנסים עסקיים ורובם בעלי סמארטפונים וחברים ברשתות חברתיות. החלטנו לחבר בין כל הדברים".

האפליקציה של Bizzabo, שמתבססת על הפרופיל העסקי של המשתמשים ברשת לינקדאין (ובעתיד גם על טוויטר), פונה הן למארגני כנסים והן לבאי הכנס: מארגני כנסים יכולים לשתף פעולה עם אנשי החברה ולכלול באפליקציה את הלו"ז של הכנס, שמות המשתתפים וקישור ישיר לחשבונות הלינקדאין שלהם. "מארגן הכנס יכול לשלוח למשתמשים הודעות ועדכונים על שינויים ישירות מהאפליקציה", מסביר אלרואי ומוסיף כי "אנחנו מעניקים למארגנים ניתוח של כמה אנשים התחברו, מי מהם היה הכי משפיע, כשהמידע נאסף באופן אנונימי".

באי הכנס יוכלו לעדכן דרך האפליקציה את כוונתם להיות נוכחים בכנס וכן להתעדכן מי עוד אמור להגיע ועשוי להוות אופציה להיכרות במהלך הכנס עצמו. כך, יכולים המשתמשים לבדוק את הפרופיל והרקע העסקי של באי כנס אחרים, לתהות על קנקנם ולהתכתב איתם ישירות מהאפליקציה.

אלרואי מדגיש כי הפתרון של Bizzabo הוא חינמי ומאפשר התאמה בתוך שעות ספורות. זאת, בעוד שפתרונות אחרים שקיימים היום בשוק, כמו אפליקציות ייעודיות, עולות כסף, דורשות זמן אפיון ממושך יותר ולרוב מתייחסות לכל כנס בנפרד. אלרואי מציין כי החברה, שמחפשת עובדים חדשים, עדיין פועלת בגרסת בטא ובחודש האחרון עבדה עם כ-30 מארגני כנסים בתל-אביב, סן פרנסיסקו וניו-יורק, שביקשו להשתמש במערכת גם לכנס הבא שיערכו. בנוסף, בחודש האחרון היו מעל ל-1,000 משתמשים באפליקציה ונוצרו יותר מ-600 קשרים חדשים באמצעות לינקדאין.

את Bizzabo הקימו השלושה, במסגרת תוכנית סם זל של המרכז הבינתחומי בהרצליה. בחודש מאי השנה גייסו 350 אלף דולר ממשקיעים פרטיים ובאחרונה הצטרף גם המשקיע ג'ף פולבר לרשימת המשקיעים בחברה. בקרוב צפויה החברה לצאת לסבב גיוס נוסף.

* מה המודל העסקי?

"השימוש במוצר הקיים הוא חינמי גם למשתמשים וגם למארגני כנסים. אנחנו מתכוונים להשיק בהמשך שירותי פרימיום לשני הצדדים, שיינתנו בתשלום".

* מה משמעות השם?

"חשבנו על עשרות שמות ובסוף השם הזה, שהוא שילוב של המילה ביזנס והעובדה ששם הדומיין היה פנוי, עשה לנו את הקליק והתאהבנו בו".