פסגות: "רק" 19 מיליון שקל יצאו מקופות הגמל באוקטובר

לפי נתוני הגמל נט לחודש אוקטובר, נבלמה יציאת הכספים מקופות הגמל של פסגות ■ ילין לפידות ממשיך להוביל את טבלת הצבירות עם 2 מיליארד שקל ■ אלטשולר שחם כבר צבר חצי מיליארד שקל, ודש עברה לצבירה שלילית

פסגות מצליחה לבלום את יציאת הכספים מקופותיה, כך עולה מנתוני הגמל נט לחודש אוקטובר שהתפרסמו שלשום. באוקטובר יצאו מקופות פסגות 19 מיליון שקל - הסכום הנמוך ביותר מאז אוגוסט 2010. פסגות, בניהולו של רונן טוב, מראה שיפור ביכולת הגיוס שלה מחד והשימור מאידך, וזה חודש חמישי ברציפות שיציאות הכספים קטנה. היקף נכסי פסגות עומד על 47.2 מיליארד שקל, כאשר מתחילת 2011 יצאו מבית השקעות 1.6 מיליארד שקל - מהם 532 מיליון שקל לקופות של המתחרים.

את טבלת הגיוסים ממשיך להוביל ילין לפידות, שכבר הגיע לצבירה פנטסטית של 2 מיליארד שקל - מהם 1.86 מיליארד שקל שעברו מקופות אחרות.

למעשה ילין לפידות מרכז 57% מההעברות בכלל השוק מתחילת השנה. לאור זאת, אין זה מפליא שבית ההשקעות של דב ילין ויאיר לפידות, שהתחיל את 2011 עם 4.1 מיליארד שקל, מנהל כעת כבר מעל 6 מיליארד שקל. בקצב הזה יעקוף ילין לפידות את הלמן אלדובי בתוך כמה חודשים, ויהפוך לגוף העשירי בגודלו. באוקטובר גייס ילין 100 מיליון שקל, וזה היה חודש הגיוסים החלש ביותר שלו מאז ספטמבר 2010, ייתכן שבהשפעת החגים.

במקום השני בטבלת הגיוסים אלטשולר שחם, שאף מוביל את דירוגי התשואות. התוצאות הטובות של בית ההשקעות, המנוהל בידי גילעד אלטשולר, באות לידי ביטוי גם בגיוסים. באוקטובר העביר אלטשולר לקופותיו 94 מיליון שקל - קצת פחות מילין לפידות. ההעברות של אלטשולר שחם מתחילת השנה עומדות על 437 מיליון שקל, ומאזן הצבירה (הפקדות פחות משיכות בתוספת העברות מקופה לקופה) הוא 489 מיליון שקל. גופים מגייסים נוספים הם אנליסט (198 מיליון שקל), IBI (107 מיליון שקל), ומנורה מבטחים (95 מיליון שקל).

כלל ביטוח והראל במאזן שלילי

שתי חברות ביטוח גדולות, כלל ביטוח והראל, מצליחות לגייס כספים לקופותיהן, אך המאזן הדמוגרפי, קרי תמהיל הכולל עמיתים מבוגרים יחסית בקופות בנקאיות ותיקות, גורם לעודף ניכר של משיכות על הפקדות, שעליו אפילו מערכת גיוס משומנת של סוכני ביטוח לא מצליחה לגשר. כך קורה שכלל ביטוח העבירה לקופותיה 558 מיליון שקל, אבל נמצאת במאזן שלילי של 179 מיליון שקל; ואילו הראל גייסה 130 מיליון שקל - המקום הרביעי בין כלל הגופים - אך מאזנה הסופי הוא איבוד 293 מיליון שקל.

בראש צמרת הגופים הפודים נמצאת כאמור פסגות, וגם במקום השני אין שינוי - מגדל, שמקופותיה יצאו 361 מיליון שקל. במקום השלישי גוף שבעבר לא היה רגיל להיות בצד הפודה - דש, שבניהולו של ידין ענתבי. מערך הגיוס של דש מקרטע כבר יותר משנה, והביצועים הגרועים שהחלו שבשלהי תקופתו של המנכ"ל דאז, קובי לוינסון, המשיכו אצל מחליפו. דש ממשיכה לאבד גובה, ורושמת חודש שמיני ברציפות של יציאת כספים: באוקטובר יצאו מקופותיה 65 מיליון שקל, ומתחילת השנה - 350 מיליון שקל. הצבירה של דש הפכה לשלילית, ומסתכמת ב-22- מיליון שקל.

הגופים בעלי הפדיונות הגבוהים ביותר בחודשים ינואר אוקטובר 2011
 הגופים בעלי הפדיונות הגבוהים ביותר בחודשים ינואר אוקטובר 2011

הגופים המובילים בגיוסים בחודשים ינואר אוקטובר 2011
 הגופים המובילים בגיוסים בחודשים ינואר אוקטובר 2011