דיסקונט למשכנתאות ימוזג לתוך דיסקונט

מנכ"ל הבנק ראובן שפיגל: "המטרה לרכז כל המוצרים והשירותים תחת קורת גג אחת" ■ מרבית עובדי דיסקונט למשכנתאות יוטמעו בתוך הבנק

בנק דיסקונט הודיע הבוקר (ה') על כוונתו למזג לתוכו את דיסקונט למשכנתאות, חברה בת בבעלות מלאה. המיזוג יבוצע בהדרגה במהלך שנת 2012 ויוביל אותו יובל גביש, ראש החטיבה הבנקאית בדיסקונט. לאחר המיזוג יוענקו משכנתאות חדשות בסניפי דיסקונט. "המיזוג יאפשר לנו להוסיף את המשכנתא למדף המוצרים והשירותים בסניפי דיסקונט, תוך מתן מענה לכל צרכי הלקוח, תחת קורת גג אחת", אמר ראובן שפיגל, מנכ"ל קבוצת דיסקונט.

לדיסקונט משכנתאות, נתח השוק הרביעי בגודלו (כ-8%) בשוק המשכנתאות. תיק האשראי למשכנתאות של הבנק עמד במחצית השנה על 17.2 מיליארד שקל והיקף האשראי החדש במחצית 2011 הסתכם ב-1.9 מיליארד שקל.

מרבית 460 עובדי דיסקונט משכנתאות יוטמעו בתוך דיסקונט כאשר בכוונת הבנק להרחיב את פעילותו בתחום ולהקים נציגות משכנתאות ברוב סניפי דיסקונט. כיום מפעיל בדמ"ש 80 נקודות מכירה בסניפי דיסקונט והכוונה להגיע ל-130 נקודות מכירה מתוך 147 סניפי הבנק. במקביל יוקם בתוך החטיבה הבנקאית בדיסקונט, אגף משכנתאות שירכז את הפעילות המקצועית בתחום וגם שם ישובצו אנשי דיסקונט למשכנתאות.

לבנק אין בשלב זה הערכה כמה מעובדי בדמ"ש יישארו בקבוצת דיסקונט וכמה יפוטרו. מקורות בבנק מסרו כי עובדים שיפוטרו יזכו לפיצוים מוגדלים ויקבלו התראה סבירה מראש. בשלב זה טרם נקבע שיבוצה של מנכ"ל דיסקונט למשכנתאות אתי לנגרמן. היא תנהל את תהליך המיזוג בשנה הקרובה עד סופו ולאחר מכן יש כוונה להציע לה תפקידים בכירים בקבוצת דיסקונט. אם לא יימצא לה תפקיד מתאים, ייתכן שבסופו של דבר תעזוב את הקבוצה.

המיזוג של בדמ"ש לתוך דיסקונט היה צפוי מזה תקופה ארוכה. בנק הפועלים, בנק מזרחי והבנק הבינלאומי מיזגו לתוכם את בנקי המשכנתאות העצמאיים שבבעלותם לפני מספר שנים ורק שני בנקי משכנתאות נותרו כחברות בת עצמאיות - דיסקונט משכנתאות ולאומי למשכנתאות.

הטמעת בדמ"ש בתוך דיסקונט צפויה לפי הערכות אנליסטים להביא לחיסכון ניכר בהוצאות דיסקונט כתוצאה מצמצום כפילויות ואיחוד יחידות מטה. בנוסף המיזוג יאפשר לדיסקונט למצות את בסיס הלקוחות ולנסות להפוך את לקוחות דיסקונט למשכנתאות ללקוחות קמעונאיים רגילים של דיסקונט. כיום חלק ניכר מהמידע על הלקוחות שנצבר בתוך דיסקונט למשכנתאות, לא ניתן להעברה לדיסקונט מסיבות של חיסיון מידע בנקאי.