שר האוצר שטייניץ נפגש עם המגשרים בין האוצר למתמחים

השר הציג בפניהם את המסגרת המאקרו כלכלית שבה מתנהלת כיום כלכלת ישראל ואת השקפתו באשר לעתידה של מערכת הבריאות

בצהריים (ו') הסתיימה פגישתם של שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ והמגשרים מטעם בית המשפט העליון בסוגיית המתמחים, פרופ' יצחק זמיר ופרופ' מוטי מירוני.

השר הציג בפניהם את המסגרת המאקרו כלכלית שבה מתנהלת כיום כלכלת ישראל ואת השקפתו באשר לעתידה של מערכת הבריאות. שטייניץ איחל למגשרים הצלחה במשימה שלקחו על עצמם, והביע הערכה למאמציהם להביא לפתרון הולם של המשבר ולחיזוק מערכת הבריאות.

ביום שלישי נפגשו נציגי המתמחים, ההסתדרות הרפואית והמדינה לראשונה עם צוות המגשרים שמונה בתחילת השבוע על-ידי בג"ץ. הפגישה התקיימה בהרכב מצומצם מכל צד, משום שנועדה בעיקר לצורך היכרות ראשונית עם המגשרים, קביעת לוח זמנים להליך הגישור והכרת דרישות הצדדים בדבר המתווה הרצוי להליך.

בג"ץ קבע בהחלטתו השבוע כי ההידברות תיעשה "במסגרת ההסכם בלבד", כאשר הפרשנות המקובלת לדברים היא דחיית הדרישה של המתמחים וקבוצת הרופאים הבכירים ממרכז הארץ לקצר את ההסכם. עם זאת, נציגי המתמחים הבהירו למגשרים כי קיצור ההסכם עומד מבחינתם על הפרק, כאשר הפרשנות שלהם להחלטת בג"ץ, ככל הנראה, היא שקיצור ההסכם אינו סותר את ההחלטה ואין בו כדי לפגוע או לבטל את ההסכם. נציגי ההסתדרות הרפואית והאוצר, לעומת זאת, מתעקשים שלא יסכימו בשום אופן לקיצור כזה.