רופא הילדים ד"ר ברקאי הורשע בהפצת סרטי פדופיליה ברשת

השופט זאיד פלאח קבע כי ד"ר אברהם ברקאי החזיק במחשבו האישי כ-190 אלף סרטי פדופיליה - והפיץ חלק מהם באמצעות תוכנת שיתוף קבצים

רופא הילדים ד"ר אברהם ברקאי הורשע היום (א') בבית המשפט השלום בחיפה בהחזקת סרטי פדופיליה במחשבו האישי והפצת חלק מהם ברשת.

לפי כתב האישום, ד"ר ברקאי החזיק במחשבו האישי יותר מ-190 אלף סרטי פדופיליה בנפח של 478 ג'יגה-בייט, והפיץ חלק מהם ברשת באמצעות תוכנה בשם GigaTribe המאפשרת שיתוף קבצים ברשת האינטרנט.

ברקאי עצמו טען להגנתו כי אכן החזיק את הסרטים במחשבו, אולם הכחיש כי הפיצם.

השופט זאיד פלאח קבע בפסק הדין כי ברקאי הפיץ חלק מהסרטים; בין היתר הוא התבסס על דברי עד שהסביר את אופן פעולת תוכנת שיתוף הקבצים: "באמצעות התוכנה ניתן להוריד קבצים מחבר אחד לחבר אחר, שאישרו האחד את השני, ובתנאי שבנוסף לאישור החברות ניתן אישור מהמשתמש שממחשבו מבקשים להוריד קבצים, לעצם ההורדה... המשתמש מגדיר בעצמו אילו קבצים הוא מוכן לשתף עם אחרים, כלומר לתת להם רשות להוריד אותם ממחשבו למחשבם. על הנאשם להתיר למשתמש האחר להוריד את הקבצים המצויים במחשבו של הנאשם, כלומר - נדרשת פעולה אקטיבית של הנאשם".

בהמשך כתב השופט בפסק הדין: "הנאשם אמנם חזר פעמים רבות על הטענה לפיה הוא לא שיתף איש בקבציו, ואולם הוא הודה מפורשות, הן בפני חוקריו והן בפניי, שהוא שיתף אחרים בקבצים שהורדו לתיקייה בשם N. הנאשם, כאמור, לא עשה עליי רושם אמין בעניין שיתוף הקבצים".