אייפון 4s - מהטובים בשוק, אבל ממש לא חייבים לשדרג

למרות שאפל לא השקיעה בעיצוב חדש באייפון החדש, ה-4s נותן חוויית שימוש חלקה וטובה ■ מצד שני, אנשים שמחזיקים את הדגם הקודם ממש לא חייבים לרוץ ולשדרג בשביל היכולות החדשות והמעטות של המכשיר

אייפון 4s של אפל עדיין לא הגיע לארץ באופן רשמי ולכן עוד לא נמכר בחברות הסלולר, אבל כוחות השוק עושים את שלהם והמוצר הפופולרי נמכר בישראל בשוק הפתוח עם אישור רשמי של משרד התקשורת.

ממשק

מערכת ההפעלה iOS 5 של אפל היא עדיין הטובה בשוק. המתחרה הגדולה, אנדרואיד מבית גוגל, עושה עבודה מעולה, אבל עדיין יש הבדלים בחוויית השימוש. אפל פשוט מציעה טלפון עם חוויית שימוש חלקה, נטולת פסי האטה וגמגומים. המכשיר מגיב כל הזמן בצורה טובה, הוא לא נתקע, הוא לא קופא והדברים פשוט נמצאים במקום שהם צריכים להיות בהם, עם מספר מינימלי של לחיצות בדרך להפעלת היישום המבוקש. גם האפליקציות של מפתחי הצד שלישי עובדות בדרך כלל בצורה חלקה יותר, כאשר נראה שהקשיים שאפל מעבירה את המפתחים בדרך לשיווק האפליקציה דרך חנות האפ-סטור של החברה, פשוט מוכיחים את עצמם.

הפעלה קולית

ה-4S מגיע עם מספר יכולות מצומצם שלא קיים בדגם הקודם, כמו שדרוג של המעבד החדש שהוא כפול ליבה בשם A5, שאמור להציע מהירות גבוהה יותר. בפועל לא היו בעיות של מהירות תגובה. יכולת אחרת במכשיר היא מערכת ההפעלה הקולית Siri, שהיא בעצם עוזרת אישית באנגלית, צרפתית וגרמנית. הרעיון הוא שהמשתמש אומר לסירי מה שהוא רוצה שהיא תחפש או תכתוב והיא מבצעת את זה, למשל הקלדת סמס, קביעת פגישה או חיפוש מידע על מישהו באינטרנט. סירי מבינה את הפקודות כאשר המשתמש מדבר בשפה חופשית ולא לפי הוראות קבועות מראש. הבעיה היא שכששמנסים לדבר איתה באנגלית במבטא ישראלי, ברוב המקרים זה לא עובד חלק.

קליטה

בדגם הקודם הייתה בעיה של קליטה באנטנה. אפל למדה מהטעויות שלה והמכשיר מציע איכות שיחה טובה ובלי בעיות קליטה. הדבר מאפשר לאנשים אמיצים להשתמש בסמארטפון הזה בקלות בלי נרתיק, שבדגם הקודם אמור היה לפתור את התקלה הזו.

עיצוב ומידות

אחד הדברים המאכזבים באייפון החדש הוא העיצוב, שלא עשה פריצת דרך. לא שהוא נראה לא טוב, הוא פשוט זהה לדגם הקודם, כך שאי אפשר לדעת שאתם מחזיקים את האייפון הכי חדש. כך או כך, המכשיר עדיין מציע מראה אלגנטי עם תחושה מעט קרה של מתכת (כשלא מסתירים אותו עם נרתיק). המשקל הוא 140 גרם והעובי 9.3 מ"מ - נתון מעט גבוה לעומת הטלפונים הדקיקים שיוצאים לאחרונה.

מצלמה

חיישן ברזולוציה של 8 מגה פיקסל (לעומת 5 מגה פיקסל באייפון 4). איכות התמונות מוצלחת, וכרגיל אין כמעט הגדרות להתעסק איתן - מה שמקל על השימוש אבל לא מאפשר צילום בפורמט רחב. הצילום במקומות סגורים מגורען מעט. צילום הווידיאו עבר לרזולוציה של 1080p לעומת 720p (שתיהן ב-HD) והאיכות מספקת מאוד. המצלמה מאפשרת עריכת תמונות ישירות מהמכשיר, תיקון עיניים אדומות, סיבוב התמונה ואופציה לחיתוך. לצערנו, אי אפשר עדיין לשלוח תמונות בבלוטות', אבל מצד שני זמן התגובה של המצלמה מהיר מאוד.

סוללה

אחת הטענות נגד 4s הייתה שהסוללה אזלה מהר מאוד בגרסה 5 של מערכת ההפעלה. ההתנסות שלנו במכשיר התמקדה בעיקר עם גרסה 5.0.1. לתחושתנו, המכשיר לא נחלש מהר יותר מסמארטפונים אחרים. מה כן? כשמשתמשים ב-GPS בזמן נהיגה ללא כבל הטענה, הסוללה תתרוקן במהירות. גם יישום התזכורות מבוסס המיקום, המאפשר לקבל תזכורות על סמך האזור בו נמצא המשתמש, מחסל את הסוללה כאשר הוא מופעל.

בשורה התחתונה

למרות שאפל לא השקיעה בעיצוב חדש במכשיר והמסך נשאר זהה בגודלו, האייפון 4s הוא אחד הסמארטפונים הטובים היום בשוק, בגלל חוויית השימוש החלקה שלו. מצד שני, אנשים שמחזיקים את הדגם הקודם (ולא סובלים מבעיות קליטה) ממש לא חייבים לשדרג מכשיר, בשביל היכולות החדשות והמעטות של ה-4s.

מחיר

4,500 שקל לגרסת ה-16 ג'יגה, דרך hMobile מבית הום סנטר.

ציון

9.