דלויט-בריטמן תפצה ב-250 אלף שקל רו"ח שפוטרה מעבודתה

זאת במסגרת הסדר פשרה שאליו הגיעה הפירמה עם רו"ח אורלי בניזרי-סולומון

פירמת רואי החשבון דלויט בריטמן, אלמגור, זוהר (Deloitte) תשלם 250 אלף שקל לרו"ח אורלי בניזרי-סולומון שפוטרה מעבודתה בפירמה - כך נקבע בהסדר פשרה שאליו הגיעו הצדדים, וקיבל את אישורו של בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב.

בניזרי-סולומון היא רואת חשבון אמריקנית, שהועסקה בדלויט 5 שנים ו-7 חודשים (ממארס 2003 עד ספטמבר 2008), כדירקטורית מס וכמנהלת מחלקת תגמול עובדים, ניוד עובדים ונאמנויות. לאחר תום תקופת עבודתה הגישה בניזרי-סולומון לבית הדין האזורי לעבודה תביעה בסך כ-1.3 מיליון שקל נגד דלויט.

באמצעות עורכי הדין גדעון רובין וליאת סעדון-לוי ממשרד רובין שמואלביץ, טענה בניזרי-סולומון כי יש להכיר בעבודה בדלויט כביחסי עובד-מעביד בהתייחס למכלול השכר שהפירמה שילמה לה, והיא תבעה תשלום שכר עבודה וזכויות שונות, שלטענתה נמנעו ממנה במהלך תקופת העסקתה בחברה ולאחר סיומה.

"מוציאים דיבתי"

עוד טענה בניזרי-סולומון כי בחודשים שלאחר סיום עבודתה בדלויט, נודע לה כי גורמים בכירים בחברה "מוציאים דיבתה בפני לקוחות וקולגות מקצועיים, טוענים כאילו היא לא השלימה את עבודתה כראוי, ואף מלינים על מקצועיותה ואמינותה".

החברה דחתה, באמצעות עו"ד אריאל שמר ממשרד אריאל שמר, את הטענות והגישה כתב תביעה שכנגד בסך כ-700 אלף שקל נגד בניזרי-סולומון, שבו טענה לרשלנות שלה בטיפול בלקוחות הפירמה. בין היתר טענה דלויט כי היקף החובות של לקוחות המחלקה, שאותה ניהלה בניזרי-סולומון, עמד על יותר ממיליון שקל.

לתביעה שכנגד צירפה דלויט רשימת לקוחות, שלטענתה סירבו לשלם לה שכר-טרחה בגלל "טענות קשות אודות הטיפול הלקוי והרשלני ש'קיבלו' מבניזרי-סולומון". בין החברות שציינה דלויט היו "ביו-קונטרול מדיקל" ו-"נקסטקום", שלדבריה נתרו חייבות לה יותר מ-30 אלף שקל כל אחת, בגין חוסר שביעות-רצונן מהתנהלותה של בניזרי-סולומון.

לאחר הגשת התביעות הפנה בית הדין את הצדדים להליך גישור, שהסתיים בהסכמה כי החברה תשלם לבניזרי-סולומון כ-250 אלף שקל. (עב 11580/90).