הטיפ היומי: מניית מחשבים עם תשואה פוטנציאלית של 10%

מחלקת המחקר של RBC ממליצה על מניית דל ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 17 דולר

חברת Dell היא מתכננת, מפתחת, מייצרת ומשווקת חומרת מחשבים, אשר גם מספקת פתרונות טכנולוגיים משולבים ברחבי העולם. קו המוצרים שלה כולל בין היתר מחשבים ניידים וטאבלטים, שרתים, ציוד רשתות ותחנות עבודה לעסקים, וכן ציוד היקפי כגון טלוויזיות ומצלמות דיגיטליות. לצד זאת החברה מציעה שירותים עסקיים לתמיכה ושיפור מערכות IT, ובין לקוחותיה נמצאים ארגונים וחברות גדולות, מוסדות לימוד ולקוחות פרטיים.

דל הציגה תוצאות רבעוניות טובות על רקע האתגרים השונים, תוך שהיא שומרת על רווח גולמי של כ-23%. למרות הצמיחה בתחומי השירותים (10%) והשרתים (13%), רשמה החברה שחיקה בתחומי פעילות אחרים, בעיקר באחסון (15%-) ובמחשבים השולחניים (6%-).

פעילותה בארגונים גדולים ועסקים קטנים ובינוניים המשיכה לגדול, עם גידול של 4% במכירות לארגונים גדולים, הודות לפעילות בתחום הפתרונות והשירותים לתאגידים, כאשר במקביל נמשכת היחלשות בפעילות מול צרכנים.

בסיכום רבעוני, דיווחה דל על הכנסות של 15.4 מיליארד דולר ורווח נקי למניה של 0.54 דולר, לעומת הערכות של 15.7 מיליארד דולר ו-0.47 דולר למניה בהתאמה. תזרים המזומנים שלה ממשיך להיות חיובי, ברמה של 637 מיליון דולר. במקביל, דל תיעדפה מחדש את הקצאת ההון שלה, תוך שהיא מעניקה חשיבות לרכישה חוזרת של מניות, M&A (מיזוגים ורכישות) והשקעות פנימיות.

אנו ממליצים על מניית דל ב"תשואת שוק" במחיר יעד של 17 דולר, הגבוה בכ-10% ממחיר המניה הנוכחי, בעיקר בשל החולשה בסביבה המאקרו-כלכלית שלה. להערכתנו, ב-2013 (פיסקלית) יגיע הרווח הנקי למניה ל-1.90 דולר.

*** מחלקת המחקר RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן