בצל המשבר: במורגן סטנלי חותכים את תחזית הצמיחה ל-2012

הבנק מורגן סטנלי מוריד שוב את תחזית הצמיחה העולמית ל-2012 רק שלושה חודשים לאחר הורדת תחזית הצמיחה הקודמת ■ "אירופה גרמה לנו להיות חרדים יותר לגבי תחזית הצמיחה העולמית"

אי הוודאות סביב משבר החוב באירופה וסביב הכלכלה האמריקנית מביאים את הבנק מורגן סטנלי להוריד את תחזית הצמיחה העולמית בצל עליית הסיכונים לדאונסייד. במורגן סטנלי מפרסמים היום (ב') את תחזיתם המעודכנת לפיה הוריד הבנק את תחזית הצמיחה העולמית לשנה הבאה ל-3.5% לעומת 3.8% בתחזית הקודמת - שפורסמה רק לפני כשלושה חודשים והופחתה מתחזית של 4.5%.

במורגן סטנלי מודיעים כי צוות כלכלני הבנק באירופה צופה מיתון ברחבי אירופה בעוד שבארה"ב הכלכלה צפויה להמשיך לצמוח, כך מודיעים במורגן סטנלי. בהתייחס לאסיה, בבנק מורידים את תחזית הצמיחה ל-2012 ל-6.9% לעומת 7.3% בתחזית הקודמת.

"למרות הורדת תחזית הצמיחה רק באוגוסט 2011, חזרנו להוריד את תחזית הצמיחה - אירופה גרמה לנו להיות חרדים יותר לגבי תחזית הצמיחה העולמית", כך כתבו כלכלני הבנק במחקר שפרסמו.

מורגן סטנלי אינו לבד בתחזית הדובית, גם בגולדמן זאקס הזהירו ביום ו' האחרון כי בעיות החוב באירופה מתחילות לחלחל לאשראי משקי הבית והחברות.