ועדת החוקה אישרה את חוק גרוניס לקריאה שנייה ושלישית

הצעת החוק תאפשר לשופט אשר גרוניס להתמנות לנשיא בית המשפט העליון עם פרישתה של הנשיאה הנוכחית, דורית ביניש, בחודש פברואר הקרוב

ועדת החוקה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), אישרה הבוקר (ב') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק, שתאפשר לשופט אשר גרוניס להתמנות לנשיא בית המשפט העליון עם פרישתה של הנשיאה הנוכחית, דורית ביניש, בחודש פברואר הקרוב.

מדובר בהצעת חוק שיזם ח"כ יעקב כץ, ולפיה תתבטל המגבלה בחוק בתי המשפט הקובעת כי לתפקיד נשיא העליון או המשנה לו, וכן לתפקיד נשיא בית הדין הארצי לעבודה וסגנו, יוכל להתמנות רק שופט שנותרה לו יתרת כהונה של 3 שנים לפחות.

במהלך הדיון בוועדת החוקה העלו נציגי האופוזיציה מגוון הסתייגויות, ואולם הן נדחו, והצעת החוק אושרה בגירסתה המקורית. היא תועבר למליאת הכנסת לצורך אישורה הסופי.

עם אישורו הסופי של החוק, יוכל למעשה גם המשנה הנוכחי לנשיאת העליון, השופט אליעזר ריבלין, להתמנות לנשיא העליון, מאחר שמועד פרישתו הוא סוף חודש מאי 2012, 3 חודשים לאחר פרישתה של ביניש. ואולם, ריבלין כבר הודיע לפני זמן רב כי הוא מוותר על מינויו לנשיא לפרק זמן כה קצר, והנשיאות תעבור לבאים אחריו, ככל שהוועדה לבחירת שופטים תמשיך לשמר את עיקרון הסניוריטי.