טרנדים שמדברים עליהם בעולם

ייעוץ רפואי בסופרמרקט, טיסות על אדי שמן בישול וחשבוניות מהקופה ישר לסלולרי

יעוץ רפואי בסופרמרקט

רשתות קמעונאיות שהקימו קליניקות רפואיות בגישה של "חנות בתוך חנות" מדווחות על הצלחה רבה של הקונספט - זאת על-פי סקר שנערך על-ידי חברת Kalorama.

רשת וולמארט מגדילה את מספר הקליניקות המעניקות למבקרים בחנויותיה שירותים רפואיים זולים משמעותית מאשר בקליניקות ייעודיות של רופאים. גם רשת בתי-המרקחת השנייה בגודלה בארה"ב, CVS, מפעילה 560 קליניקות כאלה בשוק האמריקני.

תחשיב שנעשה על-ידי Kalorama מראה כי קליניקה כזו מכניסה בממוצע מדי יום 800 דולר ממוצרים ושירותים שונים הנרכשים על-ידי הפציינטים, זאת מלבד התשלום עבור הביקור.

* מה חדש? מלבד המחיר הזול, הנגישות והזמינות הגבוהה, קונספט זה דומה לזה של חנויות נוחות, אשר הפיזור הצפוף שלהן ושעות פתיחה ארוכות נותנים מענה לביקושים של רווקים ואימהות חד-הוריות.

לטוס על אדי שמן בישול

חברת התעופה יונייטד היא הראשונה מבין חברות התעופה האזרחיות שתבצע טיסה מסחרית רגילה בין יוסטון לשיקגו במטוס 737 שמכלי הדלק שלו יכילו דלק ביולוגי (Biofuel). הדלק הביולוגי הוא תערובת של דלק מטוסים עם שמן בישול.

במקביל, הודיעו שתי חברות תעופה נוספות קטנות יותר - אלסקה אייר והורייזון אייר, כי מתוכננות 75 טיסות שיבוצעו על-ידי מטוסים עם דלק ביולוגי.

מהלך זה התאפשר לאחר שהרגולטור הבינלאומי אישר את השימוש בדלק זה כמעט בכל המטוסים המסחריים. תערובת הדלק מורכבת מ-60% דלק רגיל ו-40% שמן בישול.

* מה חדש? זוהי פריצת דרך משמעותית, שכן הדלק הביולוגי הוא אקולוגי יותר, וסביר להניח כי אם לא יהיו תקלות בלתי צפויות, הוא ייכנס לשימוש בחלק גדול מציי המטוסים האזרחיים בעולם.

אוכלים אורגני - אבל פחות

סקר שהתפרסם באחרונה מראה כי היקף המכירות של מזון אורגני בארה"ב הגיע ל-28.6 מיליארד דולר בשנה, אך קצב הגידול של קטגוריה זו יורד בהדרגה.

בשנת 2000 עמד קצב הגידול על 21%, 18.5% בשנת 2005, ואילו בשנת 2010 היה קצב הגידול 7.7%. יחד עם זאת, בשנת 2000 היה משקלו של המזון האורגני בכלל מכירות המזון בארה"ב 1.2%, ואילו בשנת 2010 הוא הגיע ל-4%.

הגידול העיקרי היה בתחום של ירקות ופירות המייצגים 39.7% מהמזון האורגני, ו-12% מהיקף המכירות של ירקות ופירות שם.

* מה חדש? המזון האורגני גדל בהתמדה, אך עדיין ניתן להגדיר אותו כנישה קטנה למדי, אך לא שולית. סביר להניח כי קצב הגידול ימשיך לקטון, בשל המיתון המתפשט במדינות המערב, ובשל ההתנהגות הצרכנית החדשה, המעדיפה מחיר על פני אידיאולוגיה.

חשבונית מהקופה ישר לסלולרי

חנות Old Navy במנהטן הפסיקה לתת חשבוניות/קבלות נייר ללקוחותיה, והיא מעבירה את הקבלות כקובץ דיגיטלי ישירות לטלפונים הסלולריים שלהם.

היתרון הוא ברור, במיוחד עבור תיירים הצוברים במהלך ביקורם כמות גדולה של ניירות, כאשר חלקם מתלבטים אילו מהם לשמור ואילו להשליך.

היתרון העיקרי הוא בכך שניתן לשמור את הקבלה בספרייה ייעודית במחשב או בטלפון, להדפיס אותה, להעביר אותה או להשליך אותה לסל המחזור.

* מה חדש? למרות שעדיין רק מספר קטן של עסקים מסוגלים להעביר לטלפונים קבלות דיגיטליות, ניתן להניח כי לפנינו טרנד פוטנציאלי עם סיכוי רב למימוש.

הכותב הוא יועץ לשיווק www.trends-news.com