ליברמן יעלה הצעת חוק נגד ארגוני שמאל - ללא תמיכת נתניהו

יעלה להצבעה ביום רביעי הקרוב לקריאה טרומית בכנסת את הצעת החוק של ח"כ פאינה קירשנבאום למסות ב-45% את התרומות שיועברו ממשלות זרות לארגוני שמאל בישראל - ללא תמיכת הממשלה

שר החוץ אביגדור ליברמן לא צריך את תמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. ליברמן יעלה ביום רביעי הקרוב להצבעה בקריאה טרומית בכנסת את הצעת החוק של ח"כ פאינה קירשנבאום נגד ארגוני השמאל - כאמור ללא תמיכת הממשלה.

כזכור, לפני כשבועיים "נפלו" הצעות החוק של קירשנבאום וכן של ח"כ אופיר אקוניס בעניין התרומות שמקבלים ארגוני שמאל בישראל ממדינות זרות - לאחר שלא קיבלו את תמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הצעת החוק של אקוניס באה לאסור לגמרי על עמותות ישראליות לקבל מימון מממשלות זרות, בטענה לדה-לגיטימציה שעושים הארגונים על ישראל. הצעת החוק של קירשנבאום נועדה למסות ב-45% את התרומות שכן יועברו.

ליברמן דיבר היום (ב') בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת על הצעת החוק: "אני קורא לזה 'חוק הסוכן הזר'. למעשה מדובר בתרגום והתאמה של החוק האמריקני למציאות ישראלית. החוק עבר ועדת שרים לחקיקה והיה אמור לעלות למליאה, אבל לא ברור למה גורלו כגורל הצעת החוק של אופיר אקוניס.

"הביאו לתשומת ליבי שיש שוני בין 2 הצעות החוק. אין לנו שום כוונה לוותר על החוק הזה. נעלה אותו להצבעה ביום רביעי הקרוב בכנסת ואנחנו מצפים שהקואליציה תתחשב ברצונות שלנו. בשבוע האחרון צצו כמה מוקשים, והמוקש הזה שקשור לחקיקה הוא בהחלט מוקש רציני ואני כמו תמיד מעדיף לפרק את המוקשים ולא לפוצץ אותם. זה לא אולטימטום, זה לא איום, אין לנו שום כוונה לפרוש מהממשלה או ליצור משברים, אבל יש לנו כוונה ליישם כל דבר שהתחייבנו לבוחרים שלנו. אין כל זיקה בין ההחלטות שמתקבלות עכשיו לבין המצב המשפטי שלי".