מערכת בתי המשפט - במקום האחרון ברמת השירות לאזרח

מדד הביורוקרטיה של איגוד לשכות המסחר: השירות בסקטור הציבורי לא משתפר

מערכת בתי המשפט מדורגת במקום האחרון ברמת השירות שמוגש לבתי עסק - כך עולה ממדד הביורוקרטיה התקופתי שערך איגוד לשכות המסחר.

במדד, שמתייחס לרבעון השלישי של 2011 והתפרסם היום (ב'), העניקו בעלי העסקים לבתי המשפט את הציון 5.53 מתוך 10.

הציון הממוצע של משרדי הממשלה והגופים הציבוריים שנבדקו במסגרת המדד נותר יציב - 6.5 מתוך 10, ובדומה לציון שניתן להם במדדים קודמים.

נתוני המדד נאספים מדי רבעון בידי החברות SQ וגיאוקרטוגרפיה, על-פי דירוג של מאות בתי עסק, שבמסגרת פעילותם השוטפת צורכים את שירות משרדי הממשלה. במדד הנוכחי השתתפו מעל 700 בתי עסק.

הסחבת והשירות הבעייתי בבתי המשפט השתקפו גם בשני מדדי הביורוקרטיה הקודמים, ובאיגוד לשכות המסחר אומרים כי הנתונים מעידים על ירידה קבועה ברמת שביעות-הרצון של צרכני השירות.

נשיא האיגוד, אוריאל לין, התייחס לממצאים ואמר: "רמת השירות במערכת בתי המשפט נמצאת בשפל המדרגה. במחצית הראשונה של 2011 נפתחו לא פחות מ-357,168 תיקים, ונסגרו באותה עת 404,033 תיקים. עם זאת, מלאי התיקים שעדיין פתוחים ולא הסתיימו עומד על 437,093".

בעקבות זאת קרא לין לשר המשפטים יעקב נאמן לפעול לשיפור איכות השירות.

הציונים שניתנים במסגרת המדד מורכבים מרמת שביעות-הרצון של מקבלי השירות בסקטור העסקי; מזמינות הנציגים במשרדי הממשלה ובגופים הציבוריים; ממשך זמן הטיפול בכל פניה; מהיחס האישי הניתן לפונים; ומאיכות הפתרונות.

אחרי מערכת בתי המשפט, הוגדרו משרד הבריאות ומשרד האוצר (בדגש על רשות המסים) כגופים ביורוקרטיים שזכו לציונים נמוכים ביחס לשאר משרדי הממשלה. המשרד הכי פחות ביורוקרטי, כך על-פי המדד, הוא משרד התחבורה, שקיבל את הציון 7.26.