עיריית פ"ת נגד בנייה במחנה סירקין: לא נוכל לתת שירותים לתושבים"

העירייה במכתב למינהל: "מדובר בתוספת אוכלוסייה של 20%"

התוכניות לפינוי בסיסי צה"ל ממרכז הארץ ממשיכות להיתקל בקשיים. עיריית פתח תקווה מתנגדת לפינוי מחנה סירקין ולבנייה של אלפי יחידות דיור במקום. מכתב ששלחה לאחרונה עיריית פתח תקווה לממונה על מחוז המרכז במשרד הפנים והגיע לידי "גלובס", מפרט את עמדת העירייה בנושא הפינוי, את הסיבות להתנגדותה, ואף דרישות לעזרה כספית ,במקרה של אישור התוכנית חרף ההתנגדות.

פינוי המחנה הצבאי הסמוך למושב כפר סירקין יכול להוסיף למעלה מעשרת אלפים יחידות דיור חדשות, מה שיגדיל את אוכלוסיית העיר בכ-20%. "המצב הפיזי-כלכלי-דמוגרפי השורר היום בעיר גורם לכך שבנייה חדשה ומאסיבית בלתי אפשרית לאישור", פותחים ואומרים בעירייה.

תוספת תושבים תכביד מהותית על תקציב העירייה וכבר כיום, כך עולה מהמכתב, מתקשה העירייה לתת את השירות הנדרש לתושב.

העירייה מתייחסת בטיעוניה נגד הפשרת הקרקע לבנייה גם לנושא עלויות הפיתוח במתחם ולזיהום הקרקע במקום: "עלויות הפיתוח של שטח סירקין גבוהות במיוחד לאור מיקומו. אם נוסיף לכך כי המינהל משלם רק חלק מהיטל ההשבחה, הרי נקבל כי פיתוח השטח יגרום להפסדים ניכרים לעירייה, שלא תוכל לעמוד במעמסה של הקמת מוסדות חינוך וציבור".

בנוגע לזיהום הקרקע: "גלוי וידוע כי יש להשקיע סכומי עתק בניקוי הקרקע מהזיהום הקיים כיום ונוכח העובדה כי מחירי הקרקע באזור המזרחי של העיר נמוכים יחסית, יש לשקול היטב את הכדאיות הכלכלית בבנייה".

אינטרס ברור

חשוב לציין כי לעירייה אינטרס ברור להעדיף בנייה על קרקע פרטית, ולא על קרקע מינהל בגלל ההיקף של היטל ההשבחה שנכנס לקופתה. בקרקע פרטית מדובר בכ-50% מההשבחה, אבל בקרקע מינהל, כמו השטח של מחנה סירקין, מדובר בכ-10% בלבד.

במקרה שהבקשה של העירייה תיענה בשלילה, מציע המכתב פתרונות כלכליים למימון התוכנית. בין השאר, הקצאה של 50% מהכנסות המינהל ממכירת הקרקע לעירייה למימון עבודות תשתית, בניית מוסדות ציבור ועוד. עוד דרישות שמציבה העירייה: אישור תוכנית למתחם ספורט בקריית אריה: "לעיר בסדר גודל של 350 אלף תושבים חובה שתהיה קריית ספורט ראויה".