קרן התשתיות נוי תרכוש 10% מהשדה הסולארי בקטורה

מדובר בעסקה ראשונה בשדה סולארי פוטוולטאי מותקן המספק חשמל לרשת מאז ה-30 לאוגוסט ■ לפי הערכות בשוק המחיר ששילמה קרן נוי מגלם שווי של כ-20 מיליון דולר לשדה כולו

קרן התשתיות נוי קרובה לסכם על רכישת 10% מהשדה הסולארי של ערבה פאוור וקיבוץ קטורה, כך נודע ל"גלובס".

מדובר בעסקה ראשונה בשדה סולארי פוטוולטאי מותקן המספק חשמל לרשת מאז ה-30 לאוגוסט. הפרויקט קיבל רישיון קבוע לייצור חשמל ב-11 לאוקטובר. לפי הערכות בשוק המחיר ששילמה קרן נוי מגלם שווי של כ-20 מיליון דולר לשדה כולו, שהוא בעל הספק של 4.9 מגוואט.

בעליו הנוכחיים של השדה הם קבוצת המייסדים הכוללת את קיבוץ קטורה ומשקיעים פרטיים בראשות יוסף אברמוביץ' המחזיקה בשליטה, סימנס הגרמנית וקק"ל.

ההשקעה בשדות סולאריים מותקנים מתאימה למדיניות ההשקעות של קרן נוי בה שותפים כמה מהגופים המוסדיים הגדולים במשק ובהם כלל ביטוח, פועלים שוקי הון, מנורה, דש איפקס ומשקיעים פרטיים. מדובר במיזם בשל הנמצא לאחר סיכוני ההקמה והרגולציה ועתיד להניב תזרים מזומנים מובטח ל-20 שנה בהתאם לכללי ההסדרה של מתקנים בינוניים שפרסמה רשות החשמל. מדיניות ההשקעות של הקרן בראשותו של פיני כהן היא להניב למשקיעים בה תשואות של 12 עד 15 אחוזים על ההון.

"גלובס" חשף לאחרונה כי קרן נוי מנהלת מגעים לכניסה לשותפות בהקמת שדה סולארי נוסף ליד קטורה בהיקף 200 מיליון דולר. מדובר בשדה גדול פי 8 מהשדה המותקן שיהיה בעל הספק של 40 מגוואט ושיוכל תיאורטית לספק כשליש מצריכת החשמל של העיר אילת. אולם הקמתו של השדה הגדול נמצאת עדיין בשלבים מקדמיים של בחינת הבקשה לקבלת רישיון זמני לייצור חשמל.