עוזי דיין: "לליף וחבריה אין מושג לאן לקחת את המחאה"

דיין בכנס ישראל-שדרות לחברה: "ההנהגה הישראלית - אסור לה להתעלם מהמחאה. יש כאן הזדמנות פז. ניתן מנדט מלא לממשלה הזו לעושות תיקון עולם"

לאחר קיץ סוער בזירה החברתית במהלכו שטפו מאות אלפי מפגינים את הרחובות במה שנחשב למחאה החברתית הגדולה ביותר שנראתה בארץ בשנים האחרונות, נפתח היום כנס ישראל-שדרות לחברה במכללה האקדמית ספיר הסמוכה לעיר שדרות.

האלוף במיל' עוזי דיין, נשיא ומייסד הכנס, פתח את הכנס ואמר: "המחאה החברתית חיממה לנו את הלב. היא לא הגיעה משום מקום. לא התקשורת ולא הפוליטיקה הביאה אותה אלא עבודה מאומצת של הרבה גופים. לפני שנה דיברנו כאן על דיור בר-השגה. נשמע לכם מוכר? כאן התחילו הרבה מהלכים שהובילו בסופו של דבר לקריאות לצדק חברתי. אבל המחאה מוגבלת - ללא כיוון מדויקת וללא הנהגה ראויה. זה לא אומר שהיא לא חשובה. דיור בר השגה זה חשוב אבל איפה, בשדרות רוטשילד או בשדרות".

עוד אמר דיין כי "המנהיגות הזו, ליף וחבריה עשו דבר חשוב, אבל אין להם מושג לאן לקחת אותה. הם כולם הוזמנו לכאן לכנס. המחאה היום עומדת במצב קריטי. אז מי צריך להוביל? ההנהגה הישראלית - הובלה על-ידי הנהגה נבחרת. אתם רוצים שדפני ליף תהיה שרת הרווחה. האוצר? החינוך? ".

"ההנהגה הישראלית - אסור לה להתעלם מהמחאה. יש כאן הזדמנות פז. ניתן מנדט מלא לממשלה הזו לעשות תיקון עולם. אפילו כלכלת בחירות. יש הזדמנות כי יש לנו כלכלה חזקה - וזה לא מובן מאליו. הממשלה יכולה לגייס את הכלכלה לטובת החברה".

דיין החמיא הדבריו לשר האוצר ד"ר יובל שטייניץ ואמר כי בזכות פעולותיו בממשלה הנוכחית הכלכלה בישראל חזקה.