מוד'יס מאותתת: צפויה הורדת דירוג גורפת לבנקים באירופה

בין הבנקים המוזכרים בהודעה נמצאים סוסייטה ג'נרל, BNP Paribas, יוניקרדיט האיטלקי, קרדיט סוויס, UBS השוויצריים ובאנקו סנטנדר הספרדי

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס מסרה כי היא שוקלת הורדת דירוג לבנקים ב-15 מדינות בגוש האירו, מהלך שישקף את חוסר הנכונות של הממשלות לתמוך בבנקים באגרסיביות.

מוד'יס מעריכה מחדש את דירוג האשראי של 87 בנקים במדינות בגוש האירו, ביניהן צרפת, איטליה, ספרד ואוסטריה על רקע "חוסר הגמישות הפיסקלית והמוגבלות של ממשלות באירופה".

"האצה מדאיגה בהדרדרות התנאים הכלכליים בגוש האירו בשבועות האחרונים הביאה להחלטה", נאמר בהודעת מודי'ס. בין הבנקים המוזכרים בהודעה נמצאים סוסייטה ג'נרל, BNP Paribas, יוניקרדיט האיטלקי, קרדיט סוויס, UBS השוויצריים ובאנקו סנטנדר הספרדי.

ואם מזכירים הורדות דירוג, סוכנות דירוג האשראי פיץ' החליטה להוריד את תחזית דירוג האשראי של ארה"ב מ"יציב" ל"שלילי". עם זאת, הדירוג של המשק האמריקני נותר על "AAA" לעת עתה. כיום ההערכה שלנו היא שהצמיחה של המשק האמריקני תואץ בחצי השני של 2012 ותרשום צמיחה גבוהה מהממוצע, כשלאחר מכן הצמיחה תתייצב ברמה גבוהה מ-2.25%, נאמר בהודעת Fitch.

הורדת תחזית הדירוג מנומקת בכך שעדיין נדרשות התאמות פיסקאליות בתקציב על מנת לצמצם את הגרעון הגדול של המימשל, לאחר ש"וועדת העל" שהורכבה מנציגי הרפובליקנים והדמוקרטים נכשלה בנסיון להגיע להסכמה בנוגע לקיצוץ של כ-1.2 טריליון בתקציב על פני 10 שנים.

ביום שישי, נזכיר, חברת S&P חתכה את דירוגה של בלגיה מ-"+AA" ל"-AA" עקב "מוגבלות יכולתה של ממשלת בלגיה למנוע עלייה בחוב הממשלתי הכללי, שנמצא כבר ברמות גבוהות מידי".

סוכנות הדירוג פיץ' הזהירה ביום ד' בשבוע שעבר כי דירוג האשראי המושלם של צרפת ("AAA"), הכלכלה השנייה בגודלה באירופה אחרי גרמניה, נמצא בסיכון להורדה אם משבר החובות יחריף. סוכנות הדירוג הבהירה כי יש לנקוט בצעדים נוספים בצרפת כדי להשיג יחס גירעון תוצר של 3% עד שנת 2013, כאשר בפיץ' חוזים כי היחס יעמוד על 4% בשנה זו.

גם פורטוגל ספגה מכה כואבת, כאשר ביום חמישי האחרון פיץ' הורידה את דירוג האשראי שלה לרמה של "+BB" מרמה קודמת של "-BBB". בנוסף, מותירה סוכנות הדירוג תחזית שלילית לדירוג החדש - עם סיכון להורדה נוספת שלו בתוך כ-90 יום