ועידת ישראל לעסקים: מזרח תיכון חדש - חלום או סיוט?

מושב הדיון "מזרח תיכון חדש: חלום או סיוט" שייערך במסגרת היום ראשון של ועידת ישראל לעסקים 2011, ידון בהשלכותיו הביטחוניות, המדיניות והכלכליות של האביב הערבי ובהשלכות הקמתה האפשרית של מדינת פלסטינית

מה שהחל בתוניסיה כהתקוממות ספונטנית, פשט כאש בשדה קוצים והמשיך למצרים, לוב, סוריה, ירדן ותימן. במדינות אלה האדמה עדיין רועדת והן חשות על בשרן את התפרצות הזעם של ההמונים. משטרים ומנהיגים שהנהיגו את עמם ביד ברזל במשך עשרות שנים נמלטו, הועמדו למשפט או הוצאו להורג. בנוסף, הרשות הפלסטינית פנתה למוסדות האו"ם בבקשה להכרה וזוכה לתמיכה ולאהדה בחלקים נרחבים על פני הגלובוס.

מושב הדיון "מזרח תיכון חדש: חלום או סיוט" שייערך במסגרת היום ראשון של ועידת ישראל לעסקים 2011, ידון בהשלכותיו הביטחוניות, המדיניות והכלכליות של האביב הערבי ובהשלכות הקמתה האפשרית של מדינת פלסטינית.

דוד ברודט, יו"ר בנק לאומי, ייתן את דברי המבוא. עוד ישתתפו: דן שפירו, שגריר ארה"ב בישראל; יאסר יאקיס, חבר הפרלמנט הטורקי היוצא ושר החוץ לשעבר של טורקיה; גאנהם נוסבי, מומחה לסיכון פוליטי וכלכלי, ראש מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC); ד"ר ישראל אלעד אלטמן, המכון למדיניות ואסטרטגיה, המרכז הבינתחומי ואלוף (מיל') אודי שני, מנכ"ל משרד הביטחון. המנחה יהיה פרופ' עוזי ארד, היועץ לביטחון לאומי לשעבר, של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ועידת ישראל לעסקים של גלובס המהווה גורם משפיע ומרכזי בסדר היום הכלכלי ציבורי, תתקיים בין התאריכים 12-11 בדצמבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. מושבי הוועידה ילוו בתרגום סימולטני.