אתר שיתוף הקבצים הפופולרי "הורדות.נט" הוסר מהרשת

לבקשת ארגון זיר"ה - זכויות יוצרים ברשת האינטרנט, האתר הוסר בצו ביהמ"ש בשל פגיעה בזכויות יוצרים, ובעליו נקנס במאות אלפי שקלים

אחד מאתרי ההורדות הבלתי חוקיות המוביל בישראל, הורדות.נט, הוסר מהרשת ביממה האחרונה על-ידי ארגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) ובכפוף לצו של בית המשפט המחוזי.

הגוף, שמאגד את חברות המדיה הוט, yes, קשת, רשת וחברת יונייטד קינג, הוקם לפני מספר חודשים לאחר שקיבל את אישור רשות ההגבלים העסקיים, ומטרתו להילחם באתרי אינטרנט שמפרים זכויות יוצרים של תוכן טלוויזיוני וקולנועי.

לדברי מנכ"ל זיר"ה, מוטי אמיתי, אתר הורדות.נט, שהוקם לפני מספר שנים, הורד מהרשת לאור "הפעילות פיראטית שהתבצעה בו. הוא העמיד לרשות הציבור יצירות מוגנות בזכויות יוצרים וגרם לנזקים של מאות מיליוני דולרים בשנה".

גולשים שגלשו לכתובת האתר Horadot.net ביממה האחרונה נתקלו בהודעה של ארגון זיר"ה, לפיה האתר הורד בצו מניעה של בית המשפט.

אמיתי מסביר כי הצו ניתן לפני תקופה לא קצרה, במסגרתו ניתנה הוראה להעביר את הפרטים והבעלות על הדומיין של האתר לידי חברות הסרטים, שהגיעו את הבקשה לבית המשפט. מאז שניתן הצו ניסה הארגון לאתר את המיקום הפיזי שבו יושב הדומיין, מחוץ לישראל.

אמיתי הסביר כי "בימים האחרונים, בעקבות פעילות חקירתית מסיבית שערכנו, הצלחנו לאתר את המקום שבו מאוחסן האתר ולהעביר את הבעלות עליו לידינו".

זהות בעלי האתר לא פורסמה, אך אמיתי אמר כי הבעלים הוא ישראלי וכי האתר הופעל מישראל. בעלי האתר קיבלו קנס של מאות אלפי שקלים. עוד מוסיף אמיתי כי הנושא עבר לטיפול של רשויות החוק, כולל רשות המסים. הסיבה למעורבותה של רשות המסים נובע מכך שהאתר רשם הכנסות של מאות אלפי שקלים בחודש מפרסומות, שעל חלקן לא דיווח כנהוג בחוק.

לדברי אמיתי, "זו יריית פתיחה, ואנחנו לקראת מאבק ארוך בנושא. בשבועות הקרובים תראו את הפעילות שלנו בשטח".

עם זאת, אמיתי הבהיר כי לגולשים שעוסקים בתוכן לא חוקי לא צפויה כל סכנה, וכי המטרה היא בעלי האתרים הפיראטיים בעצמם. "אנחנו לא מתעסקים עם גולשים בשלב הזה וזה בכלל לא על סדר היום שלנו", אמר אמיתי.