אין הפתעה בבנק הבינלאומי: הרווח צנח ב-84% ל-21 מ' ש'

התשואה על ההון ברבעון החולף הסתכמה ב-1.5% בלבד, בהשוואה ל-8.6% ברבעון המקביל אשתקד ■ ברבר-צדיק: "פעילות הליבה הבנקאית ממשיכה בתוואי של צמיחה והתייעלות"

בהתאם לאזהרת הרווח, מדווח הבוקר (ד') הבנק הבינלאומי שבשליטת צדיק בינו על צניחה של כ-84% ברווח הנקי ל-21 מיליון שקל, בהשוואה ל-129 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. התשואה על ההון ברבעון החולף הסתכמה ב-1.5% בלבד, בהשוואה ל-8.6% ברבעון המקביל אשתקד.

הבינלאומי מסביר כי הרווח ברבעון השלישי הושפע מהמשבר בשווקים הפיננסים וההתרחשויות בשוקי ההון בארץ ובעולם בסך של 174 מיליון שקל (112 מיליון שקל נטו). הבנק מסביר כי "השפעות שהינן בעלות אופי חשבונאי וכן השפעות הנעוצות במחירי השוק, ולא כתוצאה מהתממשות הפסדים או קריסת לקוחות".

ברבעון השלישי של השנה הסתכם הרווח מפעולות רגילות לאחר מסים ב-11 מיליון שקל בלבד, לעומת 127 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2010.

הרווח בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ירד ב-10.5% ל-307 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה ב-2010. התשואה להון בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעה ל-7.3% בחישוב שנתי, בהשוואה ל‑7.5% בתקופה המקבילה אשתקד.

מנכ"ל הבנק סמדר ברבר-צדיק ציינה עם פרסום הדוחות כי "תוצאות הרבעון השלישי הושפעו מהמשבר בשווקי ההון בארץ ובעולם, שהביא לירידה חדה ברווחיות. פעילות הליבה הבנקאית ממשיכה בתוואי של צמיחה והתייעלות. בולטת הצמיחה בפעילות הקמעונאית של הקבוצה הן בבנק עצמו והן בחברות הבנות".