פקולטת חירייה

מה הזבל שלנו יכול ללמד אותנו?

עבור רובנו, שקית האשפה שמתחת לכיור היא מטלת בוקר שגרתית שהיינו מעדיפים לוותר עליה, אך במרכז לחינוך סביבתי בחירייה מבקשים זה 4 שנים להסביר לנו שהשקית הזו היא עולם ומלואו. החל מהערב, ומדי חודש, יערכו במרכז מפגשי תרבות חודשיים שיעסקו במשמעות הזבל בחיינו, מההיבט ההיסטורי ועד ההיבט הכלכלי.

המפגש הראשון בהנחיית ליעד מודריק ובהשתתפות פרופ' גד יאיר תוכנן לעסוק בהרגלי הפסולת של אזרחי ישראל מתקופת קום המדינה. המפגשים הבאים יעסקו בזבל של השכנים, כיצד הפסולת מתבטאת בשפה ומה היא יכולה ללמד אותנו על פערים חברתיים ועל מגמות בכלכלה.

"אחרי כל-כך הרבה שנים בזבל, הבנו שדרכו אפשר לראות את החברה ואת הפרטים, ואם מפשפשים קצת בערימה, אפשר לגלות הרבה דברים", כך אורית גולן, אחראית התרבות במרכז.

האם יש קהל יעד לנושא? "אנחנו בהחלט מרגישים שיש אוכלוסייה שמתעניינת בנושא, אחרי סיורים של מבוגרים בחירייה, אנחנו רואים שאנשים נשארים עם טעם של עוד. כי כשאתה רואה, מרגיש ומריח את הסיפור של הפסולת בישראל, זה מעורר נקודות למחשבה ויוצאים מהמרכז מהורהרים יותר".

לסדרת המפגשים אפשר להירשם באתר המרכז בעלות של 30 שקל למפגש או 150 שקל ל-6 המפגשים. ספר לנו על הזבל שלך, ונגיד לך מי אתה.