מנכ"ל וואלה אילן ישועה מוותר מיידית על 10% משכרו

הקיצוץ ייעשה החל מנובמבר ועד יוני 2012 עקב צעדי ההתייעלות בוואלה ■ בחודש מארס הועלה שכרו של אילן ישועה בכ-3% מ-92,500 שקל ל-כ-95,000 שקל

הנהלת וואלה הודיעה היום (ד') לבורסה כי בעקבות צעדי ההתייעלות והחיסכון בהוצאות שנוקטת החברה באחרונה, בהם פיטורים של יותר מ-10 עובדים כולל כתבים ועורכים בכירים וותיקים, החליטה גם ההנהלה להירתם למציאות החדשה.

מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, ובכירים נוספים בהנהלת החברה החליטו לוותר על 10% משכרם החודשי ברוטו. הקיצוץ בשכר ייכנס לתוקף ממשכורת נובמבר ויימשך עד ה-30 ביוני 2012.

בהודעה לבורסה מציינת החברה כי "הוויתור הינו לגבי השכר לו זכאים חברי ההנהלה, לרבות ההפרשות הסוציאליות, אולם לא יהיה בוויתור כדי לפגוע ביתר התנאים הנלווים שלהם הם זכאים". הוויתור על השכר אושר בוועדת הביקורת ובדירקטוריון החברה.

עם זאת, יש לציין כי בחודש מארס השנה הודיעה החברה לבורסה על עדכון שכר המנכ"ל ובכירים נוספים, שנכנס לתוקף בחודש אפריל השנה - לפני כחצי שנה. כך, למשל, עודכן שכרו של ישועה בכ-3%. משמע שלאחר הקיצוץ שעליו הודיעה היום החברה - מדובר בוויתור על כ-7% מהשכר.

על-פי הדוח השנתי לשנת 2010, עלות שכרו השנתית של ישועה עמדה על 1.8 מיליון שקל, ועלות שכרו החודשית עמדה על 150 אלף שקל. יש לציין כי הקיצוץ נעשה על השכר החודשי ברוטו ולא על עלות השכר.

אתר וואלה, בדומה לאתרים ולחברות אחרות בתחום המדיה, סובלים בתקופה האחרונה מהקיפאון בשוק הפרסום. לצד אתר וואלה, פיטר אתר נענע10 לאחרונה 15-20 עובדים, ואתר ynet הוציא על פיטורי 10% מכוח-האדם באתר. גם בערוצי הטלוויזיה נרשמים קיצוצים שונים.

אתמול (ג') פורסם ב"גלובס" כי העיתון "מעריב" בוחן צעדי התייעלות שונים, בהם פיטורי עיתונאים וסגירת מערך המקומונים "זמן מעריב".