אתר זאפ משיק כלי לזיהוי טרנדים ומגמות צרכניות

המערכת תאפשר לעקוב אחר נתוני אמת של כל מוצר או קטגוריה בישראל ■ מנכ"ל זאפ, איתן זינגר: "זה כמו הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, רק בעולם הצרכנות"

אתר השוואת המחירים זאפ משיק כלי לזיהוי מגמות וטרנדים בשוק הישראלי תחת השם Zaptrends (זאפ-טרנדס). מערכת הנתונים החדשה תאפשר לעקוב אחר נתוני אמת של כל מוצר או קטגוריה בישראל, במטרה לזהות מגמות וטרנדים מקומיים לניתוח שוק הצריכה והסחר האלקטרוני המקומי.

ניתן, למשל, לבחור בקטגוריה של מוצרי אלקטרוניקה, להשוות בין מכשירי אנדרואיד לבין מכשירי אייפון ולקבל נתונים המעידים על השינויים במחיר לאורך זמן. זאת לצד נתונים על רמת הפופולריות של מוצרים, אורך חיי המוצר, איכות המצלמה ועוד.

המערכת תושק בתחילה ליצרנים ולספקים קמעונאים תמורת תשלום, ובעוד 3 חודשים תושק גירסה מצומצמת יותר וחינמית לקהל הגולשים הרחב. בנוסף, ממצאים בולטים על שוק הצריכה המקומי יפורסמו באתר זאפ מדי חודש.

"מדובר בכלי שיפתח לצרכנים את העיניים", מסביר איתן זינגר, מנכ"ל זאפ. "הכלי החדש יאפשר לצרכנים להשוות בין מוצרים ולקבל החלטות רכישה חכמות יותר. זה סוג של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, רק בעולם הצרכנות. Zaptrends חושפת את הסודות הגדולים של עולם הצרכנות - מי רבי-המכר, אילו מוצרים מידרדרים להם בפופולריות, מי הכוכב החדש בשכונה וחשוב מכל - מהי מגמת המחירים של המוצר שאנו מתכוונים לרכוש".

לדבריו, "אין לי ספק כי Zaptrends תהפוך עד מהרה מכלי המספק סקרנות לכלי תומך החלטה בקרב היצרנים והקמעונאים הקובעים את המחירים ולכלי עזר משמעותי עבור ציבור הצרכנים".

את המערכת פיתחה זאפ בשיתוף-פעולה עם4 סטודנטים במכללה למינהל, בוגרי יחידות טכנולוגיות בצה"ל ובפיקוח וניהול טכנולוגי של חגי אלבו, סמנכ"ל הטכנולוגיות של זאפ.

על-פי סקר TIM, זאפ מקבוצת דפי זהב מדורג בין 10 האתרים הפופולריים בישראל. על-פי נתוני האתר, 1.6 מיליון גולשים שונים מבקרים בו מדי חודש.

מגמות עדכניות שעולות מ-Zaptrends

הטאבלטים עקפו את הנטבוקים:

הפופולריות של מחשבי הנטבוק שהגיעה לשיאה לפני כשנתיים הואטה. כיום, 44% מהחיפושים למחשבים ניידים הם לנטבוק, ו-56% לטאבלטים. בשנה שעברה 80% מהחיפושים היו לנטבוק, ורק 20% מהחיפושים היו לטאבלטים.

האייפון נחלש, האנדרואיד מתחזק:

מערכת ההפעלה אנדרואיד ממשיכה להתחזק; מתחילת השנה, 84% מהחיפושים אחר מכשירי סלולר היו למכשירים מבוססי אנדרואיד, בהשוואה לשיעור של 71% ב-2010. הפופולריות בחיפושים למכשירי IOS עומדת על 11%, בהשוואה לשיעור של 20% בשנה שעברה.

הביקוש לטלוויזיות LED מזנק:

השנה, הפופולריות של מכשירי טלוויזיה LED ומכשירי טלוויזיה LCD זהה - לכל אחד נתח שוק של 45% מהחיפושים, כאשר טלוויזיות פלזמה תופסות רק 10% מהשוק. בשנה שעברה, טלוויזיות LCD תפסו 66% מכלל החיפושים, LED - 22% ופלזמות 11%.