שרי השמינייה: הכסף שהוקפא יועבר לרשות הפלסטינית

שרי השמינייה החליטו להעביר לרשות את כספי המיסים שהוקפאו לאחר פנייתם לאונסק"ו, בסך 200 מיליון דולר ■ עם זאת, החליטו השרים כי "אם יתברר לישראל שחלק מהכסף הועבר למימון מחבלים, הסכומים שיועברו אליהם יקוזזו"

שרי השמינייה החליטו בצהריים להעביר את כספי המיסים הפלסטינים שהוקפאו בעקבות הפנייה לאונסק"ו במלואם, זאת ברוב של שבעה שרים לעומת אחד - שר החוץ ליברמן.

ראש הממשלה נתניהו הטיל את כובד משקלו למען "שחרור" הכספים, בסך כ-200 מיליון דולר עבור החודשים אוקטובר ונובמבר, במלואם. עם זאת, החליטו השרים כי "אם יתברר לישראל שחלק מהכסף הועבר למימון מחבלים, הסכומים שיועברו אליהם יקוזזו".

"ישראל מחזיקה בשלושה מנופי לחץ", מסר גורם מדיני בכיר לחדשות 2. "הפעילות החד צדדית הוקפאה - אם הם יחזרו אליה, ישראל תשקול שוב את דרכה. שנית - אין פיוס עם החמאס, אם יהיה כזה ישראל תשקול שוב את דרכה. ושלישית - אם הכסף יועבר למחבלים, ישראל תקזז את הסכומים שהועברו מסכום המיסים הכולל".

ליברמן: "הכסף הולך לרוצחים וגם להטיף לרצח"

ההתנגדות העיקרית למהלך הגיעו מצדו של שר החוץ אביגדור ליברמן, שאמר בישיבת סיעת ישראל ביתנו שלשום כי "שמעתי טענות אינפנטיליות שטוענות שזה הכסף שלהם. כאילו בכסף שלהם מותר להם לרצוח או להטיף לרצח יהודים. הרי כשאני מסתכל לאן הולך הכסף שאבו מאזן פוגש את אותם, מעל ל-1,000 רוצחים שחלקם השתחררו וחלקם בדרך להשתחרר. הוא קורא להם 'לוחמי החופש של העם הפלסטיני'", אמר ליברמן.

"גם ההחלטה שלו להעניק 5,000 דולר לכל אחד המחבלים, תנו להכפיל 5,000 דולר ל-1,000 מחבלים, לכל אחד הוא גם הבטיח דירה", הסביר ליברמן. "מה המסר פה? הם אומרים שהכסף הולך למשכורת לאנשי הביטחון, זה פשוט שקר וכזב. הכסף הולך לרוצחים וגם להטיף לרצח".

שר החוץ הוסיף: "למדינת ישראל אין שום בקרה על הכסף שאנחנו מעבירים לפלסטינים, לתת את הכסף זה פשוט עידוד לרצח. אנחנו במו ידינו תומכים במוטיב שאבו מאזן מכתיב לתושבי יהודה ושומרון וגם עזה. אנחנו נתנגד בתוקף לשחרור הכסף לרשות הפלסטינית, אנחנו לא מחפשים לייצר משבר, אבל אנחנו נעשה הכל כדי שהכסף לא יעבור".